روش های درمان وزوز گوش

روش های درمان وزوز گوش

24 مارس 2024

 گرچه پیشرفت علم و فناوری مزیت‌های زیادی برای بشریت داشته اما وجود امواج و فرکانس‌های الکترومغناطیسی موجود در فضای اطراف، می‌تواند اثرات مخربی را بر روی اعضای بدن انسان به ویژه گوش بگذارد.

 یکی از مشکلات متعددی که گریبان گیر بسیاری از افراد شده، وز وز گوش است. البته خوشبختانه به لطف روش‌های پیشرفته پزشکی، شما می‌توانید برای درمان وز وز گوش در خانه یا هر محیطی که حضور دارید در کمترین زمان اقدام نمایید و از شر این اختلال عصبی خلاص شوید.

 البته خوب است بدانید که برای درمان سوت کشیدن گوش، باید نکات خاصی را نیز مد نظر داشته باشید تا بتوانید این فرآیند را به بهترین شکل پشت سر بگذارید. استفاده از روش‌های خانگی نظیر درمان وز وز گوش با سیر نیز می‌تواند راهکار مؤثری برای خاتمه دادن به این مشکل باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های درمان سوت کشیدن و وز وز گوش بیشتر آشنا شوید.

روش‌های درمان وز وز گوش

 همانطور که اشاره شد، شما می‌توانید با استفاده از روش‌ها و ترفندهای خاص، برای درمان وز وز گوش عصبی در کمترین زمان ممکن اقدام نمایید. البته بهتر است در چنین شرایطی، با افراد متخصص و با تجربه به ویژه پزشکان کاربلد مشورت فرمایید تا بتوانید به آسودگی از شر این مشکل طاقت فرساء خلاص شوید و شادابی و نشاط را برای جسم خود به ارمغان ‌آورید. برخی از روش‌های درمان وز وز گوش و سوت کشیدن و پرپر کردن گوش در ادامه ذکر شده است.

بیشتر بخوانید : وزوز گوش چیست؟

سمعک برای درمان وز وز گوش

 یکی از راه‌های مؤثر برای درمان وز وز گوش در خانه یا هر محیطی، استفاده از سمعک است. متأسفانه بسیاری از افراد بنا بر دلایلی دچار مشکل کم شنوایی می‌شوند. در چنین شرایطی، گوش شروع به وز وز و سوت کشیدن می‌کند.

 سمعک، وسیله‌ای الکترونیکی بوده که متشکل از قطعاتی همچون میکروفون، بدنه، بلندگو، باتری و حسگرهای مخصوص است و به بهبود شنوایی افراد کمک می‌کند. افراد کم شنوا که دچار مشکل وز وز و پرپر کردن گوش می‌شوند، می‌توانند با استفاده از سمعک مخصوص زیر نظر پزشک متخصص، به این مشکل خاتمه دهند. توجه داشته باشید که سمعک قادر به اصلاح و ایجاد تغییرات عصبی نوروپلاستیسیتی است و این امر موجب از بین رفتن وز وز گوش در افراد کم شنوا می‌گردد.

درمان وزوز گوش با سمعک

دستگاه‌های پوشاننده برای درمان وزوز گوش

 متخصصان و پزشکان طی مطالعاتی در سال ۲۰۰۷ به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های پوشاننده، برای درمان وز وز گوش عصبی اقدام نمایند. دستگاه‌های پوشاننده صدا، فرکانس‌های صوتی نویز سفید، نویز صورتی، صدای طبیعت، صدای زیبای حیوانات و سایر صداهای گوش‌نواز را پخش می‌کنند و وز وز را تا حدودی از بین می‌برند.

 البته افراد می‌توانند با افزایش ولوم صدای دستگاه پوشاننده، صدای وز وز و سوت داخل گوش خود را به طور کامل از بین ببرند. اما توجه داشته باشید که استفاده مداوم و همیشگی از این دستگاه، می‌تواند عوارض‌های جانبی خطرناکی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از خریداری و استفاده از این دستگاه، با پزشکان و متخصصان خبره در این زمینه مشورت فرمایید.

بیشتر بخوانید : علت وزوز گوش چیست؟

درمان وزوز گوش با رفتار درمانی

 شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که منشأء بیماری وز وز گوش، استرس، اضطراب، دلهره، ترس و بی‌خوابی است. گاهی از اوقات عوامل محیطی می‌توانند بر روی بخش عصبی ذهن تأثیرهای منفی بسیار زیادی داشته باشند. به همین دلیل، شما می‌توانید به جای درمان وز وز گوش با جراحی، از روش رفتار درمانی استفاده نمایید.

 حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توان از این روش برای رفع مشکل وز وز گوش استفاده نمود؟ شما می‌توانید با شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی و روان درمانی به صورت هفتگی، فشارهای ذهنی خود را تخلیه نموده و از شر این مشکل نیز خلاص شوید. متخصصان و محققین در دانشگاه‌های مطرح جهان، طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که رفتار درمانی، از بهترین روش‌ها برای رفع مشکل وز وز گوش به شمار می‌آید و هیچگونه عوارض جانبی برای بیماران ندارد.

قطره برای درمان وز وز گوش

درمان وزوز گوش با قطره

 پیش از آن که بخواهید برای درمان وز وز گوش با لیزر اقدام نمایید، پیشنهاد می‌شود قطره‌های مخصوص را امتحان کنید. برخی از قطره‌های مخصوص گوش، حاوی روغن‌های گیاهی نظیر آرگان هستند. استفاده روزانه از قطره برای درمان سوت کشیدن گوش، موجب می‌شود تا افراد بتوانند تا حدودی از شر این بیماری خلاص شوند.

 البته طبق نظر کارشناسان و متخصصان، برخی از قطره‌های گوش دارای عوارض جانبی خطرناکی هستند. به همین دلیل، باید پیش از خریداری و مصرف قطره به منظور درمان وز وز گوش، از راهنمایی و تجربیات پزشکان متخصص استفاده کنید. از بهترین قطره‌های مناسب درمان وز وز کردن گوش، می‌توان به ایرگل گلدار و بتاهیستین اشاره کرد.

قرص برای درمان وزوز گوش

 گرچه درمان وز وز گوش با روش‌های فوق امکان‌پذیر است، اما شما می‌توانید با استفاده از قرص‌های شیمیایی مخصوص نیز به این بیماری خاتمه دهید. برخی از پزشکان و متخصصان بر این باورند که اگر ذهن در آرامش کامل قرار گیرد، وز وز و صدای سوت در گوش نیز به طور کامل متوقف می‌گردد.

به همین دلیل، افراد باید در زمان وزوز گوش ضربانی خود، از قرص‌های آرامبخش مخصوص همچون کلومیپرامین (آنافرانیل)، دزیپرامین (نورپرامین)، ایمیپرامین (تفرانیل) و نورتریپتیلین (پاملور) به صورت روزانه استفاده نمایند. ناگفته نماند که قرص‌های نامبرده باید زیر نظر پزشک مصرف شوند.

درمان وزوز گوش با قرص

روش‌های درمان وز وز گوش در منزل

 گرچه روش‌های مدرن و جدید در درمان سوت کشیدن و وز وز گوش مؤثر هستند، اما افرادی هستند که روش‌های دیگری مانند درمان وز وز گوش با حجامت را امتحان کرده و روش‌های سنتی را نیز جزو راهکارهای درمانی به حساب می‌آورند. از سوی دیگر درمان خانگی سوت کشیدن گوش نیز بی‌تاثیر نیستند.

شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن برای درمان وز وز گوش با پیاز اقدام نمایید و از شر این بیماری خلاص شوید. در این روش، باید یک پنبه را به آب پیاز آغشته نمایید و با استفاده از آن، دیواره‌های داخل گوش را خیس کنید. ناگفته نماند که آب پیاز برای درمان وز وز گوش ضربانی بی‌نظیر بوده و قادر به از بین بردن این بیماری در کمترین زمان است.

 درمان وز وز گوش با عسل نیز یک روش بسیار عالی و مؤثر به حساب می‌آید. برای انجام این کار، باید یک گوش پاک کن را به عسل آغشته نمایید و با استفاده از آن، عسل را وارد گوش خود کنید. توجه داشته باشید که این روش، برای تسکین درد گوش نیز بسیار مؤثر و کارآمد است.

درمان وز وز گوش در طب سنتی

 در طب سنتی، شما می‌توانید با چند ترفند ساده، برای درمان سوت کشیدن و وز وز گوش اقدام نمایید. درمان وز وز گوش با ماساژ، یک روش بسیار عالی و مؤثر برای پایان بخشیدن به این بیماری است. برای انجام این کار، باید اطراف گوش خود را به دقت ماساژ دهید.

 فراموش نکنید که درمان گیاهی وز وز گوش نیز امکان‌پذیر است؛ برای انجام این کار، باید از داروهای گیاهی آرامبخش نظیر گل گاو زبان به صورت روزانه استفاده فرمایید.

 کلام پایانی

 همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مفید و منحصر به فرد نظیر درمان وز وز گوش با زالو درمانی، این مشکل را در کمترین زمان بدون هیچ دردی برطرف نمایید. البته بهتر است برای درمان بیماری سوت کشیدن و وز وز گوش با پزشکان و متخصصان با تجربه در این زمینه مشورت کنید و تحت نظر آن‌ها، اقدامات درمانی را به عمل ‌آورید.

سوالات متداول

  • آیا وز وز گوش قابل درمان است؟

 بله، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های درمانی گیاهی و شیمایی مدرن، این مشکل را به بهترین شکل ممکن برطرف سازید.

  • آیا وز وز گوش به طور طبیعی درمان می‌شود؟

 گاهی از اوقات وز وز گوش بنا بر مشکلات عصبی به طور طبیعی درمان می‌شود. اما اگر مشاهده نمودید که چند روز این مشکل برطرف نشد، باید اقدامات لازم را برای درمان آن به عمل ‌آورید.

  • برای درمان وز وز گوش چه بخوریم؟

 برای درمان وز وز گوش، می‌توانید از داروهای شیمایی یا گیاهی یا دمنوش‌های خاص طبق نظر پزشک متخصص استفاده نمایید.

  • آیا ورزش برای درمان وز وز گوش مؤثر است؟

 ورزش می‌تواند فشارهای عصبی ذهن را تخلیه نموده و به بهبود وز وز کردن گوش کمک کند.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

کم‌شنوایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما بگذارد. این اختلال می‌تواند در تعاملات ...

18 آوریل 2024
سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

آیا کم‌شنوایی به‌ معنای خداحافظی همیشگی با اصوات دلنشین زندگی است؟ قطعاً خیر! در دنیای ...

11 آوریل 2024
انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

تجمع جرم گوش می‌تواند علائمی مانند اختلال در شنوایی، سرگیجه و حتی گوش درد ایجاد کند، بنابراین ...

9 آوریل 2024
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Poznaj więcej
1 روز قبل

Outstanding feature