مراکز تعمیر سمعک در تهران

مراکز تعمیر سمعک در تهران

[FormAfzar secretCode=”GQlSDbHbNF” formid=”1″]

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 تعمیر سمعک کاری تخصصی و مهم است، لازم است  پاره ای از تعمیرات و اقدامات تخصصی توسط مهندسین و شنوایی شناسان انجام شود .

نکته ی مهم قبل از تعمیر :چند نکته ساده وجود دارد که باید قبل از اینکه تصور کنید سمعک خراب است، آن را بررسی کنید. می توانید قبل از تماس با شنوایی شناس خود، هم باتری و هم اینکه آیا سمعک شما نیاز به تمیز کردن دارد را بررسی کنید.

برای تعمیر سمعک باید به کجا مراجعه کنم؟

واقعیت این است در برخی موراد مانند تعمیر قالب، تیوب، حل مشکل فیدبک و …. میتوان به کلینیک های شنوایی مراجعه کنید. شنوایی شناس با بررسی سمعک شما در صورت نیاز اقدامات را در کلینیک انجام میدهد.

بعنوان مثال ما در کلینیک ملاصدرا تعمیرات اولیه را انجام میدهیم و همان لحظه سمعک را به مراجع کننده تحویل میدهیم.

اما در برخی موارد نیاز به تعویض قطعات، باز شدن پوسته ی سمعک و … میباشد که در این صورت شنوایی شناس سمعک را همراه با شرح کامل مشکل برای شرکت مربوطه ارسال میکند، و بنابر مشکل شرکت مربوطه ی سمعک فاصله ی ۱۴-۲۰ روز کاری سمعک را تعمیر و تحویل کلینیک میدهد که شما میتوانید با تنظیم مجدد سمعک خود را از شنوایی شناس تحویل بگیرید!

درمورد روند تعمیر و مشکلات روتین دعوت میکنیم حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درواقع با توجه به برند سمعک شما و گارانتی سمعک میتوانید خدمات تعمیرات را از شرکت مربوطه دریافت کنید. اما بهتر است حتما قبل از آن با شنوایی شناس مشورت کنید تا مطمئن شوید که نیاز به چه نوع تعمیری دارد .گاهی فقط با تغییر تنظیمات میتوان مشکل سمعک را عیب یابی کرد.

در واقع میتوان گفت مراکز تعمیر سمعک در موراد ابتدایی کلینیک های شنوایی و در مقیاس تخصصی تر شرکت ها هستند.

 

سمعک ها دستگاه هایی هستند که کیفیت زندگی افراد کم شنوا را بهبود می بخشند. مانند هر وسیله الکترونیکی، سمعک نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. درک اصول اولیه تعمیر سمعک هم برای کاربران سمعک و هم برای متخصصان این حوزه ضروری است.

در این راهنمای جامع، ما جنبه‌های مختلف تعمیر سمعک، از جمله مشکلات رایج، نکات عیب‌یابی، گزینه‌های تعمیر حرفه‌ای و شیوه‌های نگهداری را بررسی خواهیم کرد. در پایان، شما درک کاملی از تعمیر سمعک خواهید داشت و به شما این آگاهی را می دهیم که  آگاهانه تصمیم بگیرید و تصویر شفافی از تعمیر و مشکلات سمعک داشته باشید.

مراکز تعمیرسمعک

اینجا مواردی که میتواند به طول عمر سمعکتان کمک کند را ذکر میکنیم:

اقدامات پیشگیرانه

۱)با احتیاط از آن استفاده کنید.

۲)از رطوبت و دماهای شدید سمعک را محافظت کنید.

۳)باتری را تمیز نگه دارید.

۴)لوله ها و دریچه ها و قالب را به طور منظم بازرسی و تمیز کنید.

۵)در صورت عدم استفاده به درستی درب باتری را باز کنید و در جای مطمئنی قرار دهید.

مشکلات رایج سمعک:

۱)فیدبک و سوت زدن

۲)صدای ضعیف

۳)بدون صدا

۴)صدای اکودار

۵)آسیب فیزیکی

۶)مشکلات باتری

 

۱- بازخورد و سوت زدن:

(سوت، بیپ و خش خش) ممکن است هنگام استفاده از سمعک خود صدای سوت، بوق یا خش خش را تجربه کنید.هنگامی که صدای بلندگوی سمعک دوباره وارد میکروفون می‌شود باعث ایجاد صدای آزاردهنده‌ای با صدای بلند می‌شود،علل اصلی  این مشکل عبارتند از:

۱٫ لوله سیلیکونی متصل به سمعک مسدود شده است. در صورت انسداد، لوله نمی تواند صداها را به درستی منتقل کند و این باعث میشود صداهای آزاردهنده سوت مانند ایجاد کند.

 .۲٫ تنظیمات نادرست است. سوت، در واقع، می تواند به دلیل تنظیم نامناسب سمعک نیز ایجاد شود.

۳٫مجرای شنوایی مسدود شده: صدای سوت می تواند به دلایل دیگری ایجاد شود که نمی توان آن را به خود سمعک نسبت داد. به عنوان مثال، یک پلاک جرم گوش که مجرای گوش را مسدود می کند ممکن است علت سوت زدن باشد. سوت زدن را نباید تحمل کرد یا نادیده گرفت، بلکه باید به فکر رفع مشکل باشید.

۲- صدای ضعیف:

در اکثر موارد، اگرچه صدا را می توان به صورت دستی نیز تنظیم کرد، چون سمعک ها دارای مدیریت خودکار صدا هستند. به این معنی که میزان صدای دستگاه به طور خودکار با توجه به نویز محیط تنظیم می شود. اگر صدا خیلی کم است، سعی کنید دستگاه را خاموش کرده و باتری را خارج کنید.صدای ضعیف  می تواند به دلیل گرفتگی میکروفون یا گیرنده (رسیور)، انسداد لوله، قطعات آسیب دیده یا خراب، یا مشکل در برنامه ریزی یا تنظیمات باشد. با این حال، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید با تماس با کلینیک شنوایی متوجه شوید که آیا مشکل مهم تری هست؟

۳- نبود صدا

اگر سمعک شما صدایی تولید نمی کند، ممکن است به دلیل باتری باشد که تمام شده است یا نادرست جاگذاری شده، خروجی صدا مسدود شده، یا قطعه داخلی آسیب دیده باشد.

۴- صدای اکودار

مشکلات صوتی از این قبیل ممکن است ناشی از شل شدن یا خوردگی جای باتری، سیم‌کشی داخلی آسیب‌دیده، سوئیچ معیوب یا آسیب ناشی از رطوبت باشد.

۵- آسیب فیزیکی

سمعک‌ها در معرض آسیب‌های فیزیکی مختلفی هستند، مانند شکستگی،خردشدن و یا خشک تیوب یا شل شدن لوله متصل به قالب، ترک خوردگی بدنه، میکروفون و یا گیرنده‌ها آسیب‌ ببینند، و خرابی کنترل‌ها یا سوئیچ‌های روی خود سمعک. قطرات تصادفی باران و یا آب، قرار گرفتن در معرض رطوبت بیش از حد، یا استفاده نادرست می تواند باعث چنین آسیب هایی شود.

۶- مشکلات باتری

مشکلات باتری می‌تواند شامل عمر کوتاه باتری، شکسته شدن در باتری، درست قرار نگرفتن باتری، تخلیه برق، یا مشکلات مربوط به شارژ یا منبع تغذیه باشد. این مشکلات ممکن است از جابجایی نامناسب باتری، رطوبت، یا خطاهای الکتریکی ناشی شوند.

مراکز تعمیرسمعک

پیشنهاد هایی برای عیب یابی:

۱باتری را بررسی کنید.

۲سمعک را تمیز کنید.

۳تنظیمات و کنترل ها را بررسی کنید.

۴از جاگذاری صحیح سمعک بر روی گوش و قرارگیری صحیح قالب و یا دام درون گوش اطمینان حاصل کنید.

۵از کیت خشک کن مخصوص سمعک استفاده کنید.

۶اتصال و لوازم جانبی را بررسی کنید.

۱ )باتری را بررسی کنید:

اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی وارد شده و قدرت کافی دارد. کنتاکت های باتری را تمیز کنید و در صورت لزوم باتری را تعویض کنید.

۲ )سمعک را تمیز کنید:

سمعک را به طور مرتب با استفاده از یک پارچه نرم و خشک یا ابزار تمیزکننده ای که سازنده ارائه می دهد تمیز کنید. هرگونه موم یا زباله‌هایی را که ممکن است میکروفون یا گیرنده را مسدود کند، بردارید.

۳ )تنظیمات و کنترل ها را بررسی کنید:

تنظیمات و کنترل ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده اند. مطمئن شوید که میزان صدا روی سطح راحتی مدنظرتان تنظیم شده است و هر گونه تنظیمات برنامه برای محیط شما مناسب است.

۴) اطمینان از قرارگیری صحیح سمعک:

اطمینان حاصل کنید که سمعک به درستی در گوش شما قرار داده شده است. اگر از قالب یا گنبد(دام) استفاده می کنید، انسداد یا آسیب دیدگی را بررسی کنید.

۵) از کیت خشک کن استفاده کنید:

رطوبت یکی از دلایل رایج مشکل سمعک است. از یک کیت خشک کن یا رطوبت گیر در طول شب استفاده کنید تا رطوبت انباشته شده در دستگاه را از بین ببرید.

 سمعک خود را در معرض رطوبت قرار ندهید مگر اینکه ضد آب باشد. برخی از مسائل جزئی ناشی از رطوبت، مانند تیوب که با رطوبت آسیب دیده  را می توان به راحتی توسط متخصص شنوایی شناسی تعمیر کرد. با این حال، اگر قطعات الکتریکی داخلی آسیب دیده باشند، می تواند پیچیده تر باشند و نیاز به تعمیر توسط سازنده دارند.

۶) بررسی اتصال و لوازم جانبی:

اگر سمعک شما به دستگاه‌ها یا لوازم جانبی خارجی مانند پخش‌کننده‌های بلوتوث یا کنترل‌های از راه دور متصل می‌شود، مطمئن شوید که به درستی جفت شده‌اند و کار می‌کنند.

مراکز تعمیر

 

چه زمانی سمعک نیاز به تعمیر تخصصی و حرفه ای دارد؟

اگر با وجود عیب‌یابی با مشکلات مداوم یا پیچیده‌ای مواجه شدید، توصیه می‌شود به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. علاوه بر این، آسیب های فیزیکی یا تعمیرات مربوط به اجزای داخلی باید توسط متخصصان انجام شود.

توصیه می شود در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر برای تعمیر سمعک از متخصص کمک بگیرید:

۱-از سمعک هیچ صدا یا صدای اعوجاج نمی آید.

۲-صدای سوت یا فیدبک هنگام استفاده از سمعک.

۳-سمعک حتی با باتری های تازه کار نمی کند.

۴-بدنه سمعک ترک خورده یا آسیب دیده است.

۵-قالب یا لوله (تین تیوب) با موم یا مواد دیگر مسدود شده است.

۶-قطعات معیوب (لوله صدا، میکروفون و رسیور) ممکن است سمعک به دلیل معیوب بودن یکی از اجزای آن مانند میکروفون، قالب گوش یا لوله، دچار مشکل شده باشد. 

مراکز تعمیرسمعک

مراکز اصلی تعمیر سمعک در تهران

کلینیک ملاصدرا نمایندگی رسمی سمعک سیگنیا و زیرمجموعه های آن مانند زیمنس، ای ام،  رکستون و  ادیوسرویس می باشد. و از این رو یکی بهترین مراکز تعمیر و تهیه سمعک در تهران میباشد.

برای تعمیرات تخصصی این دسته از سمعک ها و هرگونه تعمیر سمعک میتوانید به سمعک ملاصدرا مراجعه فرمایید ،ما در کلینیک ملاصدرا بعد از بررسی مشکلات موجود، سمعک شما را در صورت نیاز به شرکت مربوطه میفرستیم و بعد از تنظیم مجدد تحویل کاربر سمعک میدهیم.

نکات مهم برای تعمیر سمعک

انتخاب خدمات تعمیر سمعک:

خدمات تعمیر سمعک معتبر با تکنسین های مجرب را انتخاب کنید. توصیه هایی را از شنوایی شناس خود بخواهید، بررسی های آنلاین را بررسی کنید و در مورد روند تعمیر و ضمانت ارائه شده جویا شوید.

گارانتی و تعمیرات خارج از گارانتی:

اگر سمعک شما هنوز تحت گارانتی است، شرایط و ضوابط مربوط به تعمیرات را بررسی کنید. بسیاری از تولید کنندگان تعمیرات رایگان یا با تخفیف را در دوره گارانتی ارائه می دهند. برای تعمیرات بدون گارانتی، باید هزینه خدمات و قطعات تعویض مورد نیاز را خودتان پرداخت کنید.

هزینه ها و برآوردهای تعمیرات:

هزینه های تعمیر بسته به پیچیدگی موضوع و سن و مدل دستگاه متفاوت است. برخی از مراکز تعمیرات تخمین هایی رایگان ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر هزینه ای دریافت می کنند. قبل از اقدام به تعمیر، تخمین ها و قیمت ها را مقایسه کنید.

مراکز تعمیرسمعک

دستگاه جایگزین:

در طول فرآیند تعمیر، استعلام کنید که آیا خدمات تعمیر دستگاه‌ جایگزینی ارائه می‌دهد. این گزینه در صورت لزوم میتواند توسط مراکز تعمیر سمعک ارائه شود.

از آنجایی که این دستگاه ها بسیار ظریف و حساس هستند، اگر هر از گاهی دستگاه  دچار مشکلات جزئی شد، نباید نگران شد.

با این حال، اگر خرابی دائمی است، توصیه می‌کنیم برای مشاوره رایگان با متخصصان ما در کلینیک ملاصدرا  با شماره ی ۸۸۰۵۳۷۸۳-۴تماس حاصل فرمایید و یا به کلینیک ما مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا سمعک نیاز به تعویض دارد یا خیر.

!!! آیا تعمیر سمعک مقرون به صرفه است؟

در بسیاری از موارد، تعمیر سمعک به جای تعویض کامل آن می تواند مقرون به صرفه تر باشد. هزینه تعمیر سمعک بستگی به مشکلی که دارد ، سن و مدل دستگاه و اینکه آیا هنوز تحت گارانتی است یا خیر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، اگر سمعک شما نسبتاً نو است و هنوز تحت گارانتی اصلی آن است، ممکن است بتوانید آن را با هزینه کم یا بدون هزینه تعمیر کنید. اگر سمعک شما خارج از گارانتی باشد، هزینه تعمیر آن به نوع تعمیر مورد نیاز بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است هزینه تعمیر قابل توجه باشد و در آن موارد ممکن است تعویض دستگاه از نظر مالی منطقی تر باشد.

با این حال، در بسیاری از موارد، تعمیرات می تواند نسبتاً ارزان انجام شود و می تواند عمر سمعک شما را برای سال ها افزایش دهد. در نهایت، مقرون به صرفه بودن یا نبودن تعمیر سمعک به موقعیت خاص و هزینه تعمیر نسبت به هزینه یک دستگاه جایگزین بستگی دارد. ایده خوبی است که با یک شنوایی شناس مشورت کنید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید. ما در کلینیک ملاصدرا بهترین و تخصصی ترین مشاوره ها را در اختیار شما قرار میدهیم پس همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مراکز تعمیر

 

برای تعمیر سمعکم که از دستم افتاده و شکسته باید چه کنم؟

 ممکن است سمعک شما روی زمین بیفتد. در این صورت، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بررسی کنید همه چیز مرتب است و در صورت شکستگی، مطمئن شوید که تمام قطعات را جمع میکنید. آن را به نزدیکترین مرکز خدمات ببرید. اغلب اوقات، مشکل فقط شکسته شدن پوسته بیرونی است.

مراکز تعمیرسمعک

آیا هزینه تعمیر سمعک در برندهای مختلف متفاوت است؟

بله، هزینه تعمیر سمعک بر اساس برند ممکن است متفاوت باشد. برخی از برندها ممکن است به دلیل مواد با کیفیت بالاتر استفاده شده در محصولات خود یا پیچیدگی طراحی، تعمیرات گران تری ارائه دهند. از سوی دیگر، برخی از برندها ممکن است تعمیرات کم‌هزینه‌تری را برای مدل‌های ساده‌تر یا به عنوان بخشی  از خدمات و گارانتی ارائه دهند. قبل از تصمیم گیری در مورد خرید سمعک، تحقیق خود و مقایسه قیمت ها در برندهای مختلف بسیار مهم است. علاوه بر این، ایده خوبی است که در مورد هزینه های تعمیر و گزینه های گارانتی برای هر سمعکی که قصد خرید آن را دارید جویا شوید تا بتوانید این موارد را در بودجه بلندمدت خود لحاظ کنید.

بطورخلاصه در روند تعمیر میتوان گفت:

۱)شناسایی مشکل

۲)اقدامات اولیه مانند تعویض باتری تمییز کردن  و… در صورتی که مشکل حل نشد:

۳)مراجعه به کلینیک شنوایی برای بررسی مشکل

۴)برآورد هزینه ها و گارانتی سمعک

در پایان حتما سوالات و تجربیات خود در خصوص خرابی سمعک را با ما در میان بگذارید.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

کم‌شنوایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما بگذارد. این اختلال می‌تواند در تعاملات ...

18 آوریل 2024
سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

آیا کم‌شنوایی به‌ معنای خداحافظی همیشگی با اصوات دلنشین زندگی است؟ قطعاً خیر! در دنیای ...

11 آوریل 2024
انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

تجمع جرم گوش می‌تواند علائمی مانند اختلال در شنوایی، سرگیجه و حتی گوش درد ایجاد کند، بنابراین ...

9 آوریل 2024
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Poznaj więcej
2 روز قبل

Outstanding feature