اگر سمعک هایم خیس شدند باید چه کار کنم؟

اگر سمعک هایم خیس شدند باید چه کار کنم؟

1 اکتبر 2018

همه ما درباره پیامدهای خیس شدن لوازم الکتریکی آگاهیم؛ هرچند خیس شدن سمعک هایمان می تواند کمی نگران کننده تر از خیس شدن سایر لوازم الکتریکی باشد؛ زیرا حس شنواییمان وابسته به آن است. در این متن به شما توضیح می دهیم که اگر به صورت تصادفی سمعکتان خیس شد، چه کارهایی باید انجام دهید.

دست و پای خود را گم نکنید!

خیس شدن سمعک آخر دنیا نیست. پس دست و پای خود را گم نکنید. این کار باعث ایجاد استرس، افسردگی و دردسرهایی از این قبیل می شود. آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید سمعک های خود را به بهترین شکلی که می توانید خشک کنید. هرگز تصور نکنید که آن ها خراب شده اند و تمام سعی خود را بکنید تا آن را تا حد ممکن خشک کنید. اگر سریع عمل کنید، ممکن است بتوانید مشکل را بدون اینکه هیچگونه صدمه ای به سمعک هایتان برسد، حل کنید.


حدود قیمت سمعک ضد آب در کلینیک ملاصدرا


چگونه سمعک های خیس شده ام را خشک کنم؟

قبل از انجام هر کاری باید بدانید چگونه سمعک های خود را به طور صحیح خشک کنید. تمیز کردن سمعک ها کاری ساده است و تنها مقداری بردباری می طلبد. خشک کردن سمعک به فعالیت فیزیکی زیادی نیاز ندارد. قبل از انجام هر کاری، باید مطمئن شوید که سمعک هایتان دیگر در معرض هیچ آبی قرار ندارند.

مراحل خشک کردن سمعک هایی که خیس شده اند

مرحله اول

اگر سمعکتان روشن است، آن را خاموش کنید و اگر درون آن باتری وجود دارد، باتری را فوراً خارج کنید؛ آن را بیرون بیندازید و فعلاً باتری تازه ای جایگزین آن نکنید. سمعک را تا زمانی که به طور کامل خشک نشده است خاموش نگه دارید. آن را چند مرتبه تکان دهید تا تمام آب جذب شده از آن خارج شود و آن را با یک دستمال یا دستمال کاغذی خشک کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید آب را از روی آن پاک کنید.

اگر چه ابزار تمیز کردن سمعک می تواند مفید باشد، اما تمیز کردن بیش از حد می تواند منجر به آسیب تصادفی شود

مرحله دوم

پس از پاک کردن آب به صورت دستی و با دستمال می توانید رطوبت زدایی سمعک های خود را آغاز کنید. اگر فرصت کافی برای خشک کردن سمعک ها دارید، آن ها را در محلی گرم قرار دهید اما از قرار گرفتن آن ها در معرض گرمای مستقیم خودداری کنید. میتوانید سمعک را در شب از قالب جدا کنید و قالب را در جایی گرم (نه خیلی گرم) بگذارید تا خشک شود. گرمای زیاد برای سمعک بسیار مضر است و می تواند باعث ذوب شدن قطعات درونی آن شود. با در نظر گرفتن این موضوع هرگز نباید سمعک را روی رادیاتور، درون فر یا مایکروفر قرار دهید. هرچند این کار می تواند مانند یک اقدام سریع برای تعمیر سمعک به نظر برسد اما بیشتر از آنکه مفید باشد باعث آسیب آن خواهد بود.

سشوار یکی از وسیله هایی است که می تواند برای خشک کردن سمعک ها مورد استفاده قرار گیرد اما احتیاط شرط لازم در استفاده از آن است. برای استفاده از سشوار باید دقت کنید که آن را در کمترین درجه خود قرار دهید و از نزدیک کردن زیاد آن به سمعک خودداری کنید.

پس از آنکه سمعک ها را کاملاً خشک کردید، باتری آن را عوض کرده و آن را روشن کنید. اگر با هر مشکل دیگری در این زمینه مواجه شدید سعی کنید با متخصص شنوایی شناس خود برای تعمیر سمعکتان تماس بگیرید. خیس شدن سمعک یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هنگام استفاده از سمعک برای شما ایجاد شود. خوب است که نحوه ی حل این مشکل را فرا بگیرید، اما مشکلات دیگر چه؟ اگر میخواهید مهارت خود را در نحوه مدیریت و حل مشکلاتتان در هنگام سمعک بالا ببرید، می توانید مقاله ی “۳ مشکل اصلی کاربران سمعک و راه رهایی از آن ها” را مطالعه کنید.

می توانید از روش قدیمی و واقعی برنج نیز استفاده کنید. از آنجایی که برنج آب را جذب می کند، می توان از آن به عنوان رطوبت گیر برای دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد. یک فنجان برنج نپخته را در ظرفی بریزید و سمعک خود را داخل آن قرار دهید. درب آن را ببندید و بگذارید ۲۴ ساعت بماند. برنج تمام رطوبت سمعک ها را می مکد و آنها را خشک و آماده استفاده می کند. سمعک خود را با قرار دادن باتری های جدید و روشن کردن آنها آزمایش کنید.

لوازم جانبی نگهداری سمعک

لوازم جانبی زیادی برای کاربران کم شنوایی که از سمعک استفاده می کنند وجود دارد. اگر شما مکرراً با رطوبت و آب سر و کار دارید، یک دستگاه رطوبت زدا می تواند برای شما مفید باشد. خشک کن ها و رطوبت زداهای سمعک نسبتاً ارزان قیمت هستند.

 

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

کم‌شنوایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما بگذارد. این اختلال می‌تواند در تعاملات ...

18 آوریل 2024
سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

آیا کم‌شنوایی به‌ معنای خداحافظی همیشگی با اصوات دلنشین زندگی است؟ قطعاً خیر! در دنیای ...

11 آوریل 2024
انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

تجمع جرم گوش می‌تواند علائمی مانند اختلال در شنوایی، سرگیجه و حتی گوش درد ایجاد کند، بنابراین ...

9 آوریل 2024
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Poznaj więcej
2 روز قبل

Outstanding feature