سمعک ارزان

سمعک ارزان

26 سپتامبر 2021

به دنبال سمعک های ارزان قیمت هستید؟ زمانی که میخواهید در رابطه با قیمت سمعک اطلاعات کسب کنید اولین نکته این است که بدانید قیمت سمعک ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سمعک ها بطور کلی به سه دستۀ سمعک آنالوگ، سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند تقسیم می شوند که این تقسیم بندی به نوعی برای قیمت گذاری سمعک ها نیز به کار برده می شود. در این مقاله به بررسی قیمت انواع سمعک ارزان خواهیم پرداخت .

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری سمعک ارزان

اولین و مهم ترین عاملی که در انتخاب سمعک مهم است، نوع و شکل کم شنوایی بیمار است چرا که برخی سمعک ها فقط نوع خاصی از کم شنوایی را پوشش داده و قادر به پوشش همه انواع کم شنوایی نیستند.

پس گام اول در بررسی قیمت سمعک این است که ما بدانیم شکل و نوع کم شنوایی بیمار به چه شکلی است تا بر این اساس برای وی سمعک مناسب تجویز کنیم.

گام دوم در بررسی قیمت سمعک ها این است که بدانیم انتظارات بیمار از سمعک چیست؟ آیا بیمار به استفاده از سمعک های وایرلس و بلوتوثی تمایل دارد؟ آیا مایل است که سمعک وی کمترین میزان دید را داشته باشد؟ آیا برای او مهم است که سمعکش در برابر رطوبت و گرد و خاک مقاومت داشته باشد‌؟  دانستن تمام این این مسائل برای بررسی قیمت سمعک مهم است چرا که بر روی قیمت آن تاثیر گذار است.

سمعک ارزان

سمعک ارزان

قیمت انواع مختلف سمعک ارزان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، سمعک ها با توجه به سطح تکنولوژی بکار رفته در آنها به ۳ دستۀ اصلی تقسیم می شوند. این ۳ دسته شامل سمعک های آنالوگ، سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند است.

قیمت این سمعک ها معمولا به گونه ای است که سمعک های آنالوگ در دستۀارزان ترین سمعک ها، سمعک های دیجیتال در دستۀ سمعک هایی با قیمت مناسب و سمعک های هوشمند در دستۀ سمعک های گران قیمت قرار می گیرند.

 

راهنمای خرید سمعک

خرید سمعک بطور کلی شامل ۴ مرحلۀ اصلی است.

اولین مرحله از فرآیند خرید سمعک ارزان، انجام تست گوش و تست های مربوط به سیستم شنوایی است. در این مرحله معمولا شکل و نوع کم شنوایی بیمار توسط ادیولوژیست تعیین می شود تا ادیولوژیست بطور حدودی بداند که چه سمعکی برای بیمار مناسب است.

مرحله دوم در فرآیند خرید سمعک انجام مشاوره است. طی جلسه مشاوره ادیولوژیست به بیمار توضیح می دهد که سمعک چگونه می تواند کم شنوایی وی را کاهش داده و همچنین انواع سمعک و قیمت های مختلف آن هم به بیمار توضیح داده می شود تا بیمار نیز انتظارات و خواسته های خود از سمعک را برای ادیولوژیست مطرح کند.

مرحله سوم فرایند خرید سمعک قالب گیری است. در این مرحله ادیولوژیست با استفاده از خمیرهای مخصوص قالب گیری از گوش بیمار قالب گرفته تا سمعک مناسب وی مطابق با قالبِ گرفته شده ساخته شود.

در پایان و طی مرحله آخر، سمعک روی گوش بیمار امتحان می شود، سمعک مطابق با نیاز های بیمار تنظیم شده و نکات مربوط به مراقبت و نگهداری از سمعک نیز به بیمار گوشزد می شود.

 

ارزان قیمت ترین سمعک

همانطور که در طی مقاله اشاره کردیم در میان سمعک های با سطح تکنولوژی مختلف، سمعک های آنالوگ جزء سمعک ارزان به لحاظ قیمت در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند.

این سمعک ها توانایی پوشش انواع مختلف کم شنوایی را نداشته و فقط برای برخی کم شنوایی ها مناسب اند.

سمعک ارزان

سمعک ارزان

سمعک ارزان قیمت را از کجا تهیه کنیم؟

در رابطه با خرید سمعک شارژی و آنالوگ ابتدا باید به این نکته توجه کرد که خرید سمعک از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم پزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که درصد زیادی از ادیولوژیست ها سمعک خریداری شده از داروخانه و لوازم پزشکی را تنظیم نکرده و این سمعک ها فاقد گارانتی و ضمانت نامه نیز می باشند.

معمولا به بیماران توصیه میشود که سمعک خود را از کلینیک های معتبر ارزیابی شنوایی تهیه کرده تا سمعک خریداری شده در همان محیط و توسط ادیولوژیست تجویز و تنظیم گردد.

 

خرید سمعک از کلینیک ملاصدرا

کلینیک ارزیابی شنوایی و تعادل ملاصدرا واقع در شهر تهران از جمله کلینیک های معتبر در رابطه با خرید، تجویز و تنظیم سمعک می باشد. سمعک های خریداری شده از این کلینیک دارای ضمانت نامه، کارت گارانتی و باطری رایگان تا یکسال می باشند.

کادر مجرب کلینیک ملاصدرا همه روزه آماده خدمت رسانی به بیماران محترم می باشند.

 

قیمت سمعک ارزان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم سمعک ها بطور کلی به ۳ دسته مختلف تقسیم میشوند که در این میان سمعک آنالوگ ارزان قیمت ترین سمعک های موجود بوده و معمولا تا ۲ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند.

سمعک های دیجیتال معمولا از ۳ میلیون تومان به بالا و سمعک های هوشمند از ۶ میلیون تومان به بالا ارزش گذاری می‌شوند .

 

آیا سمعک های ارزان قیمت کیفیت پائینی دارند؟

ارزان بودن سمعک هیچگاه به معنای کیفیت پایین آن نیست. همانطور که در طی مقاله اشاره کردیم، اختلاف قیمت سمعک ها بدلیل تکنولوژی های مختلف بکار رفته در آنهاست و ارتباط مستقیمی با کیفیت آنها ندارد.

برای مثال، اگر سمعک برای فردی سالمند که اکثر زمان خود را در خانه میگذراند و شغل خاصی ندارد، خریداری شود، یک سمعک آنالوگ با قیمت پایین هم میتواند پاسخگوی نیاز این فرد باشد. در واقع میتوان گفت که سمعک آنالوگ می‌تواند سمعک مناسبی برای این فرد باشد.

اما اگر بیمار ما یک کودک ۷ ساله  که به مدرسه می رود و نیازمند ارتباط جامع و کامل با دیگران است باشد، ما باید سمعکی را برای این فرد تجویز کنیم که بطور کامل پاسخگوی نیاز شنوایی او باشد و قطعا یک سمعک آنالوگ و ارزان قیمت انتخاب مناسبی برای این فرد نیست‌

 

بیمه سمعک

شرکت های بیمه هر چند سال یکبار مبلغ مشخصی را تحت عنوان بیمه سمعک برای بیمه گذاران خود در نظر میگیرند که این مبلغ در بیمه های مختلف متفاوت است.

بیمه سمعک تمامی انواع سمعک را پوشش داده و درصدی از تمام مبلغ پرداخت شده برای سمعک را به فرد باز می گرداند.

سمعک ارزان

سمعک ارزان

آیا سمعک های پشت گوشی ارزان تر هستند؟

شکل ظاهری سمعک ها تفاوت چندانی را در قیمت آنها ایجاد نمی کند بلکه قیمت سمعک به عواملی همچون ردۀ تکنولوژی آن، ضد آب بودن یا نبودن و نیز برند کمپانی سازنده سمعک بستگی دارد اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که سمعک های داخل گوشی نامرئی نسبت به دیگر سمعک ها قیمت بالاتری دارند.

 

ارزان قیمت ترین سمعک مربوط به چه برندی است؟

تمامی برند های تولید کننده سمعک انواعی مختلفی از سمعک از آنالوگ تا هوشمند را تولید می‌کنند. در واقع در تمامی برندهای سمعک میتوان سمعک های اقتصادی و ارزان قیمت را پیدا کرد.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

کم‌شنوایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما بگذارد. این اختلال می‌تواند در تعاملات ...

18 آوریل 2024
سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

آیا کم‌شنوایی به‌ معنای خداحافظی همیشگی با اصوات دلنشین زندگی است؟ قطعاً خیر! در دنیای ...

11 آوریل 2024
انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

تجمع جرم گوش می‌تواند علائمی مانند اختلال در شنوایی، سرگیجه و حتی گوش درد ایجاد کند، بنابراین ...

9 آوریل 2024
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Poznaj więcej
1 روز قبل

Outstanding feature