۶ نکته بسیار طلایی در انتخاب بهترین هدفون و هندزفری

۶ نکته بسیار طلایی در انتخاب بهترین هدفون و هندزفری

27 آگوست 2019

مطمئنا اگر زمانی را که هر یک از ما صرف باز کردن گره های سیم هندزفریمان کرده ایم، صرف چیدن سکه های ۵۰ تومانی روی هم کرده بودیم، امروز این سکه ها به کره ماه می رسیدند. شکی نیست که علت خراب شدن نیمی از هندرفری هایمان هم همین کشمکش ها با سیم هندزفری است. حالا که محصولاتی چون ایرپاد، یعنی جدیدترین محصول کمپانی اپل، وارد بازار شده است چی؟ آیا تمامی مشکل حل شده است؟ نه خیر! زیرا سیم هنزفری تنها مشکل ما هندزفری به گوش ها نیست. مشکل دیگر، صدای محیط اطرافمان است که مدام مزاحمان می شود. برای این مشکل چه کار کنیم؟ خواندن این متن به شما کمک خواهد کرد تا انواع هدفون ها و هندزفری ها را بشناسید و با شناخت درست بتوانید در خرید هندزفری از میان گزینه های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 


حدود قیمت سمعک های Widex در ملاصدرا


 

سیم هندزفری گره خورده

سیم هندزفری گره خورده

هنگام انتخاب هدفون باید به موارد زیادی از جمله مدل، سایز و ویژگی های کاربردی آن توجه کرد. اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد که از بین مدل های دور گوشی، روی گوشی و داخل گوشی (هندزفری) مدل مناسب تر را انتخاب کنید.

انواع هدفون ها

هدفون

انواع هدفون ها و هندزفری ها

بسته به شیوه ی زندگی تان ممکن است اغلب یا به ندرت از هدفون استفاده کنید. اگر گوش دادن به موسیقی از لذت های زندگی تان است، می توانید از هدفون در هنگام انجام کارهای روزمره مانند قدم زدن، ورزش کردن و حتی هنگام مسافرت با اتوبوس، قطار و یا هواپیما استفاده کنید. اما اگر معمولاً از هدفون استفاده نمی کنید، بازهم داشتن یک هدفون مناسب برای شرایط خاص فکر بدی نیست؛ به شرطی که با انتخاب مدل درست، پول خود را بیرون نریخته باشید. انتخاب یک هدفون نامناسب، می تواند تجربه ی دلپذیر گوش دادن به موسیقی و لذت بردن از آن را برای شما به یک امر آزاردهنده تبدیل کند.

هدفون های دارای محدوده قیمتی گسترده ای هستند، اما این به معنی آن نیست که شما برای خرید یک هدفون خوب حتما باید پول زیادی خرج کنید زیرا ممکن است هدفونی برای شما مناسب باشد که قیمت آن بسیار مناسب است. پس قبل از اینکه کلی خرج روی دست خود بگذارید، مطمئن شوید که مدل درستی را انتخاب کرده اید. اگر هنوز مدل موردعلاقه ی خود را پیدا نکرده اید یا در مورد مدل های دیگر کنجکاو هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انتخاب هندزفری و هدفون با سایز مناسب

سایز مناسب هدفون

از هدفونم دقیقاً چه انتظاری دارم؟

قبل از اینکه در مورد نوع هدفون تصمیم بگیرید، باید مشخص کنید که چه انتظاری از هدفون خود دارید. آیا قرار است از آن در محیط های عمومی استفاده کنید؟ آیا نگران این هستید که نکند صدای موسیقی هدفون شما توجه دیگران را به خود جلب کند یا باعث اذیت آنان شود؟ زیر و بمی صدا و کیفیت آن تا چه حدی برای شما اهمیت دارد؟ آیا از هدفون برای مکالمات خود استفاده خواهید کرد؟ آیا به دنبال هدفونی هستید که نویز محیط را تا حد ممکن برایتان کاهش دهد؟ آیا مدت زیادی از طول روز از هدفون استفاده خواهید کرد؟ آیا اهل مسافرت هستید؟ یا فرد پر جنب و جوشی هستید؟ اگر می توانید به سوالات بالا به طور دقیق پاسخ دهید، یعنی از سبک زندگی خود به قدری شناخت دارید که بتوانید بهترین هدفون را برای خود انتخاب کنید.

هدفون ها کلاً چند مدل دارند؟

همانطور که بالاتر نیز خدمتتان عرض کردم، امروزه هدفون ها در سه مدل داخل گوشی، روی گوشی و دور گوشی در بازار موجودند. برسیم به محبوب ترین نوع هدفون در دنیای امروز، هندزفری!

همانطور که از اسمش هم مشخص است، هدفون داخل گوشی یا همان هندزفری (earbuds) داخل مجرای گوش یا در ابتدای آن قرار می گیرد. این هدفون مدل های مختلفی دارد. بعضی از مدل های آن در ابتدای مجرای گوش قرار می گیرند و بعضی دیگر در داخل مجرای گوش قرار می گیرند. مدل دیگری نیز وجود دارد که در پشت گوش قرار می گیرد و از لاله ی گوش به عنوان تکیه گاه استفاده می-کند. تنوع مدل آخر از مدل های دیگر به مراتب بیشتر است.

انواع مدل های هندزفری

انواع هندزفری ها

اما هدفون های دور گوشی!

هدفون های دور گوشی که از نظر اندازه بزرگتر از سایر هدفون ها هستند، محبوب ترین مدل در میان علاقه مندان به موسیقی و کسانی هستند که با موسیقی سر و کار دارند. اگر به دنبال بهترین صدای ممکن هستید، این هدفون ها مخصوص شما هستند، زیرا بیشترین پوشش را بر روی گوش شما ایجاد کرده، اغلب دارای مدار کاهش نویز هستند و بالاترین کیفیت صدا را برای شما به ارمغان می آورند.

هدفون های روی گوشی

هدفون های روی گوشی نسبت به هدفون های دور گوشی فضای کمتری را روی گوش شما اشغال می کنند. این هدفون ها دارای تنوع بیشتری نسبت به هدفون های دورگوشی بوده و ارزان تر نیز هستند.

 

“درست مثل خرید تی شرت، شلوار و کفش، حتما هدفون مورد نظرتان را قبل از خرید تست کنید و سایز و مدل مناسب و راحت را انتخاب کنید!”

 

با دردسر حمل هدفونم چه کنم؟

بسیاری از افرادی که به صورت مداوم از هدفون استفاده می کنند، هدفون های سبک را که به راحتی می توان آن ها را حمل کرد به هدفون های حجیم تر ترجیح می دهند. این هدفون ها به آسانی در کوله پشتی یا حتی کیف دستی شما جا می شوند. البته هدفون های بزرگتری هم وجود دارند که با تا کردن آنها می توانید به راحتی حملشان کنید، اما ! دقت کنید که هدفون هایی که قابلیت تا شدن دارند معمولاً از نظر کیفیت به پای مدل های دیگر نمی رسند.

آیا دوست دارید هنگام ورزش کردن موسیقی گوش کنید؟ به شما توصیه می کنم که از هدفون های داخل گوشی استفاده کنید زیرا این هدفون ها برخلاف هدفون های دور گوشی و روی گوشی، هنگام ورزش کمتر در معرض عرق قرار می گیرند و این باعث می شود کمتر آسیب ببینند، هم چنین از روی گوش لیز نخورند و هنگام دویدن از گوش شما خارج نشوند. بنابراین بهتر است یک هدفون داخل گوشی (حتی شده ارزان قیمت)، برای ورزش و یک هدفون دیگر برای استفاده ی روزمره خود داشته باشید.

هندزفری و ورزش

لذت گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش

نمیخواهم صدای محیط مزاحمم باشد!

هدفون های دور گوشی بیشترین توانایی را در کاهش نویز محیط دارند. چون تمام گوش شما را پوشش داده و جایی برای نفوذ صدای محیط باقی نمی گذارند. عدم نفوذ صدای محیط به درون هدفون برای افرادی که در استودیوهای ضبط صداکار می کنند، بسیار مهم است. اما اگر دوست دارید هنگام گوش دادن به موسیقی، مکالمات اطراف خود را نیز از دست ندهید، هدفون های روی گوشی برای شما انتخاب مناسب تری هستند. تصور کنید در مترو یا اتوبوس های BRT نشسته اید و با چشمان بسته غرق در موسیقی هستید، یک آن به خود می آیید و می خواهید بدانید تا مقصد خود چند ایستگاه فاصله دارید، قطعا هدفون های روی گوشی در این لحظه برای شما بهترین همراه خواهند بود تا صدای اعلام شدن ایستگاه را از دست ندهید.

راحت ترین هدفون کدام هدفون است؟

برای کسانی که عادت دارند که در طول روز مدت زیادی را از هدفون استفاده کنند، هدفون های دورگوشی و داخل گوشی مناسب تر از هدفون های روی گوشی هستند. هدفون های روی گوشی دقیقاً روی لاله ی گوش قرار می گیرند و به آن فشار وارد می کنند که این فشار هرچند در کوتاه مدت ممکن است برای شما مطلوب باشد، اما در طولانی مدت می تواند گوشتان را اذیت کند. البته با اینکه راحتی بسیار مهم است، اما در کل، من استفاده از هدفون به مدت طولانی در طول روز را به شما توصیه نمی کنم. زیرا صدای مستقیم می تواند باعث خستگی گوش های شما و آسیب آن ها شود.

سیم هندزفری! بزرگ ترین دغدغه ی نسل ما !

امروزه شاهد هدفون های بلوتوثی زیادی در بازار هستیم. البته محصول جدید کمپانی اپل (Apple) هستند و موارد مشابه آن ها در میان محصولات کمپانی های دیگر، پدیده ی جدیدی محسوب می شوند اما هدفون های بی سیم دور گوشی و روی گوشی، مدتی هست که در بازار پیدا می شوند. گره خوردن سیم هندزفری، هنگام راه رفتن، ورزش کردن و انجام کارهای روزمره، یکی از بزرگ ترین و اعصاب خرد کن ترین مشکلات استفاده از هدفون و هندزفری بوده و هست. امروزه هدفون ها و هندزفری های بی سیم این مشکل را حل کرده اند و دیگر لازم نیست نصف عمر خود را صرف باز کردن این گره ها و شکست خوردن در این راه کنید!

هندزفری و سمعک

همانطور که تا این قسمت از مقاله خوانده اید، بلوتوث امکانات زیادی را در اختیار علاقه مندان به موسیقی و حتی کاربران سمعک های دارای بلوتوث می گذارد. اگر جزو هر دو دسته هستید، به شما پیشنهاد می کنم از سمعک های بلوتوثی استفاده کنید تا صدای موسیقی به صورت مستقیم برای شما پخش شود و در واقع سمعک هایتان برای شما نقش هندزفری را ایفا کنند.

گوش دادن به موسیقی از طریق سمعک

سمعک های بلوتوثی

وقت خرید است!

حالا که نوع هدفون موردنظرتان را انتخاب کرده اید، می توانید وارد جزئیاتی از قبیل برند، رنگ و ویژگی های ثانویه شوید. با شناختی که تا اینجا از هدفون ها به دست آورده اید، به شما اطمینان می دهم که حالا می توانید با در نظر گرفتن تمامی معیارهای مهم در انتخاب هدفون، از میان هزاران هدفون موجود در بازار هدفون دلخواهتان را انتخاب کنید. پس حالا چه چیزی جلوی شما را گرفته است؟

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

مراحل تجویز سمعک؛ روند تجویز و تنظیم سمعک

کم‌شنوایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما بگذارد. این اختلال می‌تواند در تعاملات ...

18 آوریل 2024
سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

سمعک چیست؟ انواع و اجزای سمعک

آیا کم‌شنوایی به‌ معنای خداحافظی همیشگی با اصوات دلنشین زندگی است؟ قطعاً خیر! در دنیای ...

11 آوریل 2024
انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

انواع روش های شستشوی گوش | مزایا و عوارض

تجمع جرم گوش می‌تواند علائمی مانند اختلال در شنوایی، سرگیجه و حتی گوش درد ایجاد کند، بنابراین ...

9 آوریل 2024
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Poznaj więcej
16 ساعت قبل

Outstanding feature