بیمه سمعک، و کمک هزینه سمعک بیمه های مختلف

بیمه سمعک، و کمک هزینه سمعک بیمه های مختلف

29 ژانویه 2019

سمعک ملاصدرا جهت رفاه حال شما با بسیاری از بیمه های سمعک قرارداد دارد. کمک هزینه و تسهیلات ویژه و بیمه را در این صفحه ببینید.

همه ما می دانیم که استفاده از سمعک یعنی زنده نگه داشتن یکی از مهم ترین حواس بدن انسان که برای ادامه ی یک زندگی نرمال به آن نیازمند است.

با این وجود، اگر گذرتان به کلینیک های سنجش شنوایی و یا مراکز مربوط به کم شنوایان بیوفتد بسیاری از افراد کم شنوا را خواهید دید که به دلایل مختلفی حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

دلایلی از جمله راحت نبودن با سمعک، خراب شدن سمعک و یا عادت فرد به استفاده از زبان اشاره و لب خوانی از جمله عواملی است که افراد به دلیل آن نمی خواهند از سمعک استفاده کنند.

اما در این بین یکی از مهمترین دلایل عدم استفاده از سمعک، گران بودن آن و هزینه های ناشی از نگهداری آن است که متاسفانه ممکن است به سدی محکم در برابر خرید سمعک توسط افراد تبدیل شود.

هر چند که امروزه کمپانی های تولید سمعک با ایجاد تنوع در محصولات خود، طیف وسیعی از سمعک با قیمت های متفاوت را نیز ارائه کرده اند اما باید این را نیز مد نظر قرار داد که همان مبالغ به ظاهر اندک نیز ممکن است برای برخی افراد قابل پرداخت نباشد.

در سالهای اخیر برخی از شرکت های بیمه بر آن شده اند که بخشی از هزینه های خرید و نگهداری سمعک را متقبل شده تا شاید تعداد بیشتری از افراد موفق به استفاده از سمعک و زنده نگه داشتن حس شنوایی خود شوند.

در این مقاله توضیح مختصری درباره انواع مختلف بیمه سمعک و نحوه خدمات آنها خواهیم داد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

آیا بیمه ها هزینه ی سمعک  و تسهیلات ویژه را پوشش می دهند؟

در ارتباط با بیمه سمعک  و تسهیلات ویژه می توان گفت که شرکت های بیمه خصوصی و دولتی با ارائه فاکتور و آزمایشات معتبر حاضر به پرداخت بخشی از هزینه خرید سمعک می باشند.

نکته مهم آن است که افرادی که خواستار استفاده از بیمه سمعک هستند باید مدارکی از جمله آزمایشات شنوایی، گواهی پزشک یا شنوایی شناس مبنی بر لزوم استفاده از سمعک و نیز فاکتور معتبر شرکت سمعک را به شرکت بیمه تحویل دهند.

برای خرید سمعک بیمه چه مبالغی را پرداخت می کند؟

با توجه به تنوع شرکت های بیمه در سالهای اخیر، قطعا تعرفه های کمک هزینه خرید سمعک در هر یک متفاوت است.

مثلا سقف تعرفه بیمه سمعک در یک شرکت بیمه ۱ میلیون تومان و در دیگری ۲ میلیون تومان است. حتی فواصل زمانی ای که هر شرکت بیمه می تواند کمک هزینه خرید سمعک را پرداخت کند نیز متفاوت است.

مثلا کاربران بیمه در  برخی شرکت ها هر ۵ سال یکبار و در برخی هر ۱۰ سال یکبار مجاز به استفاده از بیمه سمعک می باشند.

عوامل تاثیرگذار بر میزان تعرفه بیمه سمعک

شرکت های مختلف بیمه با توجه به خصوصی و یا دولتی بودن شان و نیز مبلغی که کاربر بیمه در ابتدا برای اخذ خدمات از شرکت بیمه پرداخت کرده است، تعرفه های متفاوتی دارند که لیست آنها در این مقاله آورده شده است.


خرید و قیمت سمعک در سمعک ملاصدرا


بیمه های دولتی برای بیمه سمعک و تسهیلات ویژه

هزینه سمعک بیمه تأمین اجتماعی

کمک هزینه سمعک بیمه تأمین اجتماعی جهت پرداخت به کاربران حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای یک گوش و کمک هزینه سمعک بیمه تأمین اجتماعی جهت پرداخت به افراد زیر ۷ سال بصورت دو گوشی و به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان می باشد.

هزینه سمعک بیمه خدمات درمانی

کمک هزینه سمعک بیمه خدمات درمانی جهت پرداخت به کاربران حدود ۸۸۰ هزارتومان است که این تعرفه در کاربران زیر ۷ سال بصورت دو گوشی و به مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان می باشد. فاصله زمانی استفاده از هزینه سمعک بیمه خدمات درمانی نیز هر ۱۰ سال یکبار است.

پرداخت هزینه سمعک توسط بیمه سلامت

پرداخت هزینه سمعک توسط بیمه سلامت برای کاربران بالای ۷ سال حدود ۹۰۰ هزار تومان و برای کاربران زیر ۷ سال حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (برای خرید سمعک ۲ گوشی) می باشد که این تعرفه هر ۱۰ سال یکبار به کاربر پرداخت می شود.

تعرفه سمعک بیمه نیروهای مسلح

هزینه سمعک با بیمه نیروهای مسلح برای کاربران زیر ۷ سال حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای کاربران بالای ۷ سال حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن هم در فاصله ۱۰ سال یکبار می باشد. (منظور از فاصله ۱۰ سال یکبار این است که اگر فرد برای خرید سمعک خود، از شرکت بیمه کمک هزینه دریافت کند، تا ۱۰ سال دیگر نمی‌تواند مجددا برای دریافت کمک هزینه از بیمه اقدام کند)

بیمه تکمیلی برای سمعک و تسهیلات ویژه

هزینه سمعک بیمه آتیه سازان حافظ

در بیمه های تکمیلی، تعرفه بیمه های سمعک و کمک هزینه های پرداخت سمعک به نوع قرارداد و نیز ارگان مربوطه بستگی دارد،  اما بطور حدودی هزینه سمعک بیمه آتیه سازان حافظ تا سقف ۵۰۰ هزار تومان برای هر گوش می باشد.

هزینه سمعک بیمه ایران

هزینه سمعک بیمه ایران بسته به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده اما معمولا تا سقف ۲ میلیون تومان برای هر گوش پرداخت می شود.

هزینه  سمعک بیمه آسیا

هزینه سمعک بیمه آسیا با توجه به نوع قرارداد و نیز ارگان مربوطه متفاوت بوده ولی معمولا بصورت حدودی تا سقف ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر گوش پرداخت می شود.

هزینه سمعک بیمه البرز

هزینه سمعک بیمه البرز با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده اما بصورت حدودی تا سقف ۵۰۰ هزارتومان برای هر گوش پرداخت می شود.

هزینه سمعک بیمه دانا

هزینه و تعرفه سمعک بیمه دانا همانند دیگر بیمه ها با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده و سقف و حدود آن مشخص نیست.

هزینه سمعک بیمه میهن

هزینه و تعرفه سمعک بیمه میهن با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده ولی بصورت حدودی می توان گفت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرید سمعک برای هر دو گوش پرداخت می شود.

هزینه سمعک بیمه پارسیان

هزینه و تعرفه سمعک بیمه پارسیان با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده اما بصورت حدودی تا سقف ۷۰۰ هزارتومان برای هر دو گوش پرداخت می شود.

هزینه سمعک بیمه کوثر

هزینه سمعک بیمه کوثر با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه متفاوت بوده بوده اما بطور میانگین تا سقف ۵۰۰ هزارتومان برای هر گوش پرداخت می شود.

بیمه سمعک شرکت ها و تسهیلات ویژه

تعرفه سمعک شرکت نفت

کمک هزینه پرداختی و تعرفه سمعک شرکت نفت مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان برای کاربران بالای ۱۴ سال و مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای کاربران زیر ۱۴سال می باشد.

تعرفه سمعک صدا و سیما

کمک هزینه پرداختی و تعرفه سمعک صدا و سیما برای هر گوش مبلغ  ۱ میلیون تومان می باشد.

تعرفه سمعک شهرداری

کمک هزینه پرداختی و تعرفه سمعک شهرداری برای هر گوش مبلغ ۹۰۰ هزار تومان است.

تعرفه سمعک هواپیمایی (شرکت هواپیمایی ماهان)

کمک هزینه پرداختی و تعرفه سمعک هواپیمایی (شرکت هواپیمایی ماهان) برای هر گوش مبلغ ۲۵۰ هزار تومان می باشد.

تعرفه  بیمه سمعک وتسهیلات ویژه ی بانک ها

تعرفه سمعک بانک ملی

تعرفه سمعک بانک ملی برای هر گوش مبلغ ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می باشد.

تعرفه سمعک بانک ملت

تعرفه سمعک بانک ملت برای یک گوش مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای دو گوش مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان می باشد.

تعرفه سمعک بانک صادرات

تعرفه سمعک بانک صادرات برای یک گوش مبلغ ۳ میلیون تومان و برای دو گوش مبلغ ۵ میلیون تومان می باشد.

تعرفه سمعک بانک تجارت، سپه و کشاورزی

تعرفه سمعک این بانک ها برای هر گوش مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می باشد.

تعرفه تمت

مدارک لازم برای هزینه بیمه سمعک

افرادی که خواستار استفاده از بیمه سمعک هستند باید مدارکی از جمله آزمایشات شنوایی، گواهی پزشک گوش و حلق و بینی مبنی بر لزوم استفاده از سمعک توسط فرد و نیز فاکتور معتبر شرکت سمعک را به بیمه تحویل دهند.

تعرفه تمام بیمه های سمعک

بیمه تامین اجتماعی ۱٫۲۰۰٫۰۰ تومان این مبلغ در افراد بالای ۷ سال بصورت تک گوشی و برای افراد زیر ۷ سال بصورت دو گوشی پرداخت میشود.
بیمه سلامت ۸۸۰٫۰۰۰-۲۰۰۰۰۰۰ تومان برای افراد زیر ۵ سال مبلغ ۲ میلیون تومان و برای افراد بالای ۵ سال مبلغ ۸۸۰ هزار تومان می باشد.
بیمه نیرو های مسلح ۱٫۲۰۰٫۰۰۰-۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان برای یک گوش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و برای دو گوش مبلغ ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می باشد.
بیمه آتیه سازان ۵۰۰٫۰۰۰ تومان بستگی زیادی به قرارداد با ارگان مربوطه دارد اما بطور معمول مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می باشد.
بیمه آسیا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان با توجه به قراداد ارگان های مختلف متفاوت است اما بطور معمول این مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد .
بیمه ایران ۰-۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان با توجه به قرارداد ارگان های مختلف متفاوت است اما بطور معمول تا سقف ۲ ملیون تومان را شامل میشود.
البرز ۵۰۰٫۰۰۰ تومان معمولا مبلغ ۵۰۰ هزارتومان برای هر گوش می باشد.
بیمه پارسیان ۰-۷۰۰٫۰۰۰ تومان تا سقف ۷۰۰ هزارتومان برای هر دو گوش می باشد.
بیمه میهن ۵۰۰٫۰۰۰ تومان برای هردو گوش مبلغ ۵۰۰ هزارتومان می باشد.
بانک ملی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان برای سمعک مبلغ ۳ میلیون تومان برای هر دو گوش می باشد.
بانک ملت ۱٫۸۰۰٫۰۰۰-۲٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان برای یک گوش مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای دو گوش مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشد.
بیمه بانک های سپه، تجارت و کشاورزی ۳٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان برای هردو گوش مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.
شرکت نفت ۱٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان برای هر گوش مبلغ ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان می باشد.
بیمه صدا و سیما ۹۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر گوش مبلغ ۹۰۰ هزار تومان می باشد.
بیمه هواپیمایی ۲۵۰٫۰۰۰ تومان برای هر گوش مبلغ ۲۵۰ هزار تومان می باشد.
بیمه شهرداری ۹۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر گوش مبلغ ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

 

 

 

سوالات متداول

آیا خرید سمعک مشمول تعرفه شرکت های بیمه است؟

بله. شرکت های بیمه با توجه به نوع قرارداد و ارگان مربوطه تعرفه های مشخصی برای کمک هزینه خرید سمعک دارند که در شرکت های مختلف این کمک هزینه متفاوت خواهد بود.

آیا بیمه سمعک تمام انواع سمعک را شامل می شود؟

بله. با ارائه مدارک معتبر به شرکت های بیمه، می توان انواع سمعک های پشت گوشی، داخل گوشی و نامرئی را خریداری کرد اما میزان تعرفه پرداختی توسط شرکت بیمه به نوع سمعک بستگی نداشته و برای تمام انواع سمعک تا یک سقف مشخص از مبلغ پرداخت می شود.

آیا شرکت های بیمه، تمام هزینه خرید سمعک را متقبل می شوند؟

پاسخ این سوال بطور کلی به شرکت بیمه گزار و نیز قیمت سمعک انتخابی توسط کاربر بستگی دارد. مثلا ممکن است سقف کمک هزینه پرداختی توسط شرکت بیمه ۱ میلیون تومان باشد و قیمت سمعک انتخابی توسط کاربر ۳ میلیون تومان. که در اینصورت قطعا تمام هزینه خرید سمعک توسط بیمه متقبل نمی شود اما اگر سقف کمک هزینه پرداختی توسط شرکت بیمه ۲ میلیون تومان بوده و سمعک انتخابی توسط بیمار ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در این صورت می توان گفت که تمام هزینه خرید سمعک توسط شرکت بیمه پرداخت گردیده است.

کمک هزینه خرید سمعک هر چندسال یکبار به کاربران بیمه تعلق می‌گیرد؟

پرداخت تعرفه بیمه برای خرید سمعک در بسیاری از بیمه ها ۵ یا ۱۰ سال یکبار است. لازم به ذکر است که هنگام استفاده از خدمات بیمه برای خرید سمعک باید به مراکز معتبر مراجعه کرد تا سمعکی مناسب با ویژگی های سیستم شنوایی انتخاب شود چرا که اگر در تجویز سمعک مشکلی ایجاد شود و سمعک برای کاربر مناسب نباشد تا ۵ یا ۱۰ سال دیگر نمیتوان برای اخذ تعرفه بیمه برای خرید مجدد سمعک اقدام کرد.

اگر پس از تجویز سمعک توسط پزشک تصمیم بر آن باشد که کاربر برای هر دو گوش از سمعک استفاده کند، آیا هردو گوش شامل استفاده از خدمات بیمه سمعک وتسهلات ویژه خواهند شد؟

این موضوع به نوع شرکت بیمه گزار بستگی دارد. در قرارداد برخی بیمه ها آورده شده که بیمه سمعک برای هر دوگوش فقط مخصوص کاربران زیر ۷ سال است و برای کاربران با سن بالاتر فقط کمک هزینه خرید ۱ سمعک داده میشود اما با این وجود ممکن است برخی شرکت ها نیز برای همه کاربران خود امکان بهره مندی از خدمات بیمه برای خرید هر ۲ سمعک نیز فراهم آورده باشند

تعرفه بیمه سمعک برای برخی از شرکت های بیمه در مقاله بالا آورده نشده. آیا این موضوع بدین معناست که این بیمه ها فاقد خدمات بیمه سمعک هستند؟

خیر. متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره تعرفه بیمه برخی از شرکت ها در دسترس نیست و به همین دلیل نام آنها در مقاله بالا آورده نشده است. همچنین سقف تعرفه های آورده شده در مقاله بالا نیز حدودی است و کاربران برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر لازم است با نمایندگی شرکت بیمه گزار خود تماس حاصل نمایند.

میزان کمک هزینه پرداختی توسط شرکت بیمه برای خرید سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

تعرفه بیمه سمعک برای شرکت های بیمه گزار مختلف، متفاوت است و این موضوع به نوع قرارداد بین شرکت و کاربر، ارگان مربوطه و خود شرکت بیمه گزار بستگی دارد. شرکت های مختلف بیمه، تعرفه های متفاوتی برای ارائه خدمات مربوط به خرید سمعک دارند

مدارک لازم برای هزینه بیمه سمعک جهت تحویل به مراکز بیمه چیست؟

افرادی که خواستار استفاده از بیمه سمعک هستند باید مدارکی از جمله آزمایشات شنوایی، گواهی پزشک گوش و حلق و بینی مبنی بر لزوم استفاده از سمعک توسط فرد و نیز فاکتور معتبر شرکت سمعک را به شرکت بیمه تحویل دهند. سمعک هایی که بدون تجویز و از مراکز غیر معتبر خریداری شوند به هیچ عنوان شامل بهره مندی از تعرفه بیمه سمعک نخواهند شد.

آیا تعرفه بیمه سمعک در شرکت های خصوصی و دولتی با هم متفاوت است؟

بله. هر شرکت بیمه تعرفه مشخصی برای بیمه سمعک دارد و این موضوع ارتباط زیادی با خصوصی یا دولتی بودن شرکت بیمه گذار نخواهد داشت و بیشتر تحت تأثیر عواملی همچون نوع قرارداد و ارگان مربوطه می باشد.

برای استفاده از تعرفه بیمه سمعک، باید سمعک را از چه مراکزی تهیه کنیم؟

خرید سمعک و استفاده از بیمه آن در تمامی کلینیک های معتبر سنجش شنوایی قابل انجام است. کلینیک ملاصدرا، با ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید سمعک با استفاده از بیمه همه روزه آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

خرید سمعک با قیمت مناسب اگر قصد خرید سمعک با قیمت مناسب را دارید و میخواهید با بودجه مورد نظر ...

21 اکتبر 2023
کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

مقدماتی در ارتباط با کاشت حلزون شنوایی افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند و به وسیله سمعک نیز ...

20 ژوئن 2023
انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

سردرد خود را شناسایی کنید بدانید از کدام نوع است و چه راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد. سردرد ...

17 ژوئن 2023
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
71 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
LiadaTott
1 ماه قبل

BUT it took 30 60 minutes to really work and that was the one that made her like a cheech and chong character all dazed out and not able to function buy fincar 5mg cheap

Web-admint
1 ماه قبل

Al great deal for a web developer. Details: https://zetds.seychellesyoga.com/var_montero

Gloriat
1 ماه قبل

Shall we exchange links? My website https://zetds.seychellesyoga.com/jml

Leonat
1 ماه قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Charlotet
1 ماه قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Normat
30 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Laurat
30 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gabrielt
30 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Wendyt
30 روز قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Lindat
30 روز قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Melissat
29 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwinnettt
29 روز قبل
Ellat
28 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://zetds.seychellesyoga.com/info

Sandrat
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwent
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Priscillat
28 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://zetds.seychellesyoga.com/info

Judyt
28 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://zetds.seychellesyoga.com/info

Tiffanyt
27 روز قبل

You will definitely like it https://zetds.seychellesyoga.com/info

Victoriat
27 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Jocelynt
27 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Peggyt
27 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Lydiat
26 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Stellat
26 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Sandyt
26 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Selenat
26 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Estert
25 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
25 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://ztd.bardou.online/adm

Juliat
25 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://ztd.bardou.online/adm

Charlotet
25 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Maryt
24 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Averyt
24 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Mollyt
24 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Juliett
24 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Joycet
23 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Scarlett
23 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Emilyt
23 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
23 روز قبل

Content for your website http://myngirls.online/

Mariant
23 روز قبل

Web Development Wizards http://myngirls.online/

Adelaidat
22 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://myngirls.online/

Jennyt
22 روز قبل

Your site’s position in the search results http://myngirls.online/

Rutht
21 روز قبل

Free analysis of your website http://myngirls.online/

Dianat
21 روز قبل

SEO Optimizers Team http://myngirls.online/

Margarett
20 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation http://myngirls.online/

Edisont
20 روز قبل

Content for your website http://fertus.shop/info/

Mariant
20 روز قبل

Web Development Wizards http://fertus.shop/info/

Adelaidat
19 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://fertus.shop/info/

Jennyt
19 روز قبل

Your site’s position in the search results http://fertus.shop/info/

Rutht
19 روز قبل

Free analysis of your website http://fertus.shop/info/