سمعک پشت گوشی یا BTE

سمعک پشت گوشی یا BTE

21 نوامبر 2020

سمعک پشت گوشی یا BTE یکی از پرکاربردترین مدل های سمعک در سراسر دنیاست. برای آگاهی از قیمت، سفارش و خرید این نوع سمعک مقاله را تا انتها دنبال کنید

توصیه میکنم حتما مقاله ی ما درمورد سمعک های پشت گوشی جهت آگاهی و اطلاعات بیشتر را بخوانید.

از جمله چالش هایی که افراد هنگام انتخاب و خرید سمعک با آن مواجه هستند، تصمیم گیری درباره نوع سمعک انتخابی است.

بسیاری از آنها سمعک ها را نمی شناسند، با ویژگی های آن ها آشنایی ندارند و در واقع نمی دانند استفاده از چه نوع سمعکی با چه ویژگی هایی برایشان مناسب است.

البته لازم به ذکر است هنگام خرید سمعک فقط توجه به شکل ظاهری آن قطعا کفایت نمی کند. مثلا اینکه بیمار عنوان کند که یک سمعک پشت گوشی می‌خواهم و تمام صحبت درستی نیست بلکه باید ویژگی های دیگر سمعک از جمله برند آن، تکنولوژی های مورد استفاده در آن، ضد آب بودن و نبودن آن و … مورد بررسی قرار گیرند. آن موقع است که می توانیم بگوییم خرید سمعک خرید هوشمندانه ای بوده است.

در واقع بیمار پس از مراجعه به کلینیک شنوایی باید مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد تا نوع و میزان کم شنوایی اش مشخص شود

 بعد از آن بطور واضح درباره ی نوع برند سمعک، انتظاراتی که از سمعک دارد، تکنولوژی های مورد علاقه ش و نیز سقف هزینه ای که می تواند جهت خرید سمعک پرداخت کند، با شنوایی شناس خود صحبت کند تا سمعک دقیقا طبق خواست او خریداری شود.

ما امروز و در این مقاله به بررسی و شناخت یکی از انواع سمعک به نام سمعک پشت گوشی میپردازیم.

قیمت سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی چیست؟

سمعک پشت گوشی را تحت عنوان محبوب ترین سمعک در میان کاربران سراسر دنیا می شناسند و این نوع سمعک درصد زیادی از سمعک های خریداری شده در سطح جهان را تشکیل می دهد. در واقع، سمعک های پشت گوشی به دلایلی از جمله استفاده راحت تر و نیز دیگر ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، در میان کاربران سمعک بسیار محبوب هستند.

اجزای سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی نیز همانند دیگر مدل های سمعک از بخش هایی از جمله رسیور، میکروفون، باتری و قطعات الکترونیکی دیگر ساخته شده است. سمعک پشت گوشی بطور کلی دو نوع است. سمعک پشت گوشی معمولی یا همان BTE و سمعک پشت گوشی ریک RIC که امروزه توضیحاتی را درباره هر یک ارائه خواهیم داد.

نحوه تنظیم سمعک پشت گوشی

تمامی گروه های سمعک بجز سمعک های هوشمند، در ابتدای خرید توسط کاربر باید توسط شنوایی شناس تنظیم شوند.

تنظیم اولیه سمعک حتما باید توسط شنوایی شناس انجام گیرد اما بعد از مدتی خود بیمار ممکن است تا حدودی با این کار آشنایی پیدا کرده و بتواند یکسری از برنامه های سمعک را دستکاری و تنظیم کند.

تنظیم سمعک پشت گوشی از ۳ روش قابل اجراست که این ۳ روش شامل تنظیم سمعک با دکمه های روی آن، تنظیم از طریق ریموت کنترل های همراه با هر سمعک و تنظیم از طریق اپلیکیشن های مخصوص هر سمعک که بر روی موبایل قابل نصب هستند، می شود.

تنظیم سمعک شامل مواردی از جمله تنظیم سمعک در مکان های شلوغ، تنظیم برای استفاده از تلفن، کم و زیاد کردن صدا، افزایش وضوح موسیقی و غیره می باشد.

سمعک پشت گوشی

انواع سمعک پشت گوشی از لحاظ شکل ظاهری

سمعک پشت گوشی ریک RIC

نام کامل این سمعک Receiver In Canal بوده که همانطور که از اسمش پیداست، رسیور آن داخل مجرای گوش قرار می گیرد. این نوع از سمعک پشت گوشی از ۲ بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول بدنه ی سمعک است که در پشت گوش قرار گرفته و بخش دوم رسیور سمعک است که در داخل کانال گوش قرار گرفته و به وسیله ی یک لوله باریک به بدنه سمعک متصل می شود. علت اصلی محبوبیت سمعک پشت گوشی ریک RIC در میان کاربران، وضوح و شفافیت بالای صدای آن به دلیل دور بودن رسیور و میکروفون از یکدیگر می باشد.

سمعک پشت گوشی استاندارد BTE

نام کامل این سمعک Behind The Ear بوده که همانطور که از اسمش پیداست، کاملا در پشت گوش قرار میگیرد. این سمعک ها محبوبیت سمعک در میان کاربران سراسر دنیا بوده و دلیل آن هم پوشش گستردۀ انواع کم شنوایی در سمعک پشت گوشی BTE و نیز استفاده راحت و آسان آن می باشد. همچنین سمعک پشت گوشی BTE در بسیاری از موارد بهترین انتخاب برای رده سنی کودکان می باشد.

سمعک پشت گوشی کوچک Mini BTE

این نوع از سمعک پشت گوشی تقریبا مشابه سمعک پشت گوشی استاندارد بوده اما اندازه ی آن کوچک تر است و ممکن است برای آن دسته از کاربران که به زیبایی ظاهری سمعک خود اهمیت می دهند انتخاب مناسب تری باشد.

سمعک پشت گوشی پاور Power BTE

این مدل از سمعک پشت گوشی ویژگی هایی مشابه با سمعک پشت گوشی استاندارد داشته اما رسیور آن قوی تر است.

انواع سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی

قوی ترین سمعک پشت گوشی چیست؟

شنوایی شناسان همه روزه در کلینیک های خود با سوالاتی از قبیل بهترین سمعک کدام است؟ قوی ترین سمعک پشت گوشی چه سمعکی است؟ گران ترین سمعک کدام است؟ مواجه می شوند. اگر بخواهیم با دیدگاه صحیح و علمی به پاسخ این سوالات بپردازیم باید بگوییم پرسش چنین سوالاتی از اساس اشتباه است. در واقع بیمار باید از شنوایی شناس سوال کند که بهترین سمعک برای من کدام است؟ چرا که ویژگی های سیستم شنوایی و همچنین انتظارات افراد از سمعک خود شکل های متفاوتی دارند. در واقع سمعک باید طبق نوع و میزان کم شنوایی افراد تجویز شود تا بتوان گفت سمعک تجویز شده بهترین سمعک برای این فرد است. در واقع می توان گفت چیزی تحت عنوان بهترین سمعک پشت گوشی و یا قوی ترین سمعک پشت گوشی وجود ندارد بلکه هر سمعکی طبق اصول تجویز شود، بهترین و قوی ترین سمعک برای کاربر خواهد بود.

برند های معتبر سمعک پشت گوشی

تمامی برندهای سمعک معمولا سمعک های خود را در سه مدل پشت گوشی، داخل گوشی و ریک تولید میکنند. در میان این برند ها ۶ برند شامل سمعک سیگنیا Signia، سمعک اتیکون Oticon، سمعک فوناک Phonak، سمعک ریساند Resound و سمعک استارکی Starkey از جمله مشهورترین و پرطرفدارترین سمعک های حال حاضر دنیا هستند.

ویژگی های سمعک پشت گوشی یا BTE

سمعک های پشت گوشی دارای یکسری ویژگی های مثبت و منفی هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

از جمله ویژگی های مثبت این نوع سمعک ها این است که در این سمعک ها به دلیل اندازه ی بزرگ خود سمعک، وسایل و اجزا نیز بزرگتر و کارا تر هستند. مثلا میکروفون بزرگ این نوع سمعک و با باتری بزرگتر آن که هر دو باعث کاربری بیشتر و بهتر و نیز عمر طولانی تر می شوند.

از جمله دیگر ویژگی های مثبت است سمعک ها استفاده ساده و آسان از این مدل سمعک بوده که آن را علی الخصوص در میان کاربران سالمند سمعک محبوب ساخته است.

البته استفاده از این سمعک  دارای یکسری معایب نیز هست آن هم اینکه اندازه بزرگ این سمعک ها امروزه کمتر مورد پذیرش افراد قرار می گیرد و بسیاری از کاربران سمعک استفاده از سمعک های کوچک و نامرئی را ترجیح می دهند.

همچنین، به دلیل قرارگیری میکروفون سمعک پشت گوشی در خارج از گوش، امکان ایجاد نویز باد در این نوع سمعک وجود دارد.

مزایای سمعک پشت گوشی یا BTE

نکته ای که در این باره باید به آن توجه کرد این است که هرچه اندازۀ سمعک بزرگتر باشد، اجزای آن از جمله باتری، میکروفون و رسیور نیز بزرگتر بوده و این موضوع می‌تواند موجب بهبود عملکرد این سمعک ها شود. مثلا سمعکی که دارای میکروفون بزرگتر است، دارای حساسیت فرکانسی بیشتری نیز هست و می‌تواند صدا را در کیفیت و گسترۀ بیشتری پردازش کند. همچنین سمعکی که اندازه ی بزرگتری دارد، دارای باتری بزرگتر و طول عمر بیشتر می باشد.

مزیت بعدی این سمعک ها این است که بدلیل قرارگیری در پشت گوش، کمتر در معرض خرابی بعلت جرم گوش یا تعرق گوش قرار می‌گیرند و همین موضوع می‌تواند موجب طول عمر این سمعک ها بشود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که کاربری این سمعک ها برای جمعیت سالمندان و افرادی که دچار محدودیت های حرکتی هستند بسیار مناسب است چرا که دارای اندازه ی بزرگتری به نسبت دیگر انواع سمعک هستند.

بطور معمول روی این سمعک ها چندین دکمه برای تغییر ولوم و یا تغییرات برنامه قرار داده شده که کاربری آنها را آسان تر خواهد ساخت.

 

معایب سمعک پشت گوشی یا BTE

سمعک های پشت گوشی گاهأ بدلیل اندازه ی بزرگ و نمایان خود مورد پذیرش افراد جوان و خانم ها قرار نمیگیرند چرا که این قشر معمولا به دنبال سمعک های کوچک و نامرئی هستند. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در این سمعک ها بدلیل قرارگیری میکروفون سمعک در پشت گوش، ممکن است نویز باد موجب کاهش وضوح صدای سمعک شود که البته در سمعک های جدید که قابلیت سرکوب نویز و فیدبک دارند، این مشکل برطرف شده است.

حدود قیمت سمعک پشت گوشی یا  BTE

شکل ظاهری یک سمعک فقط یکی از عواملی است که در قیمت گذاری آن تاثیر خواهد داشت. در واقع قیمت سمعک پشت گوشی به عواملی همچون برند سمعک، تکنولوژی بکار رفته در آن، گارانتی و ضمانت نامه و .. بستگی دارد و نمیتوان سمعک ها را بر اساس شکل ظاهری آنها قیمت گذاری کرد. در واقع میتوان گفت شکل ظاهری یک سمعک تاثیر کمی در قیمت آن خواهد داشت. مثلا اگر یک سمعک پشت گوشی و یک سمعک داخل گوشی با برند و ویژگی های یکسان داشته باشیم، تفاوت زیادی در قیمت سمعک ها وجود ندارد.

خرید انواع سمعک پشت گوشی از کلینیک ملاصدرا

مشاوران و کارشناسان مجرب کلینیک ملاصدرا همه روزه آماده ارائه مشاوره رایگان جهت دریافت و خرید انواع سمعک پشت گوشی می باشند. ارائه باتری مورد نیاز سمعک تا یکسال بصورت رایگان، مهلت تست سمعک، ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مزایای خرید سمعک پشت گوشی از کلینیک ملاصدرا می باشد.

برای خرید انواع سمعک با ما در ارتباط باشید: تماس با ما

قیمت سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی

سوالات متداول درباره ی سمعک پشت گوشی یا BTE

خرید سمعک پشت گوشی بهتر است یا سمعک داخل گوشی؟

هر کدام از مدل های سمعک یکسری مزایا و معایب خاص خود را دارند که هنگام خرید سمعک باید به آنها توجه کرد. در واقع چیزی تحت عنوان بهترین سمعک یا قوی ترین سمعک وجود ندارد بلکه هر فرد ابتدا باید به ویژگی های سیستم شنوایی خود توجه کرده و بعد با توجه به نیاز سیستم، سمعک مناسب خود را انتخاب کند و سمعکی که با بررسی و مشاوره مناسب انتخاب شود قطعا بهترین خواهد بود.

خرید سمعک پشت گوشی برای چه کسانی توصیه می شود؟

بطور کلی، به دلیل اینکه سمعک های پشت گوشی طیف وسیعی از انواع کم شنوایی را پوشش می دهند، می توانند برای تعداد زیادی از افراد مورد استفاده قرار گیرند اما اگر بطور خاص بخواهیم بگوییم که سمعک پشت گوشی به چه کسانی توصیه می شود باید گفت اکثریت کاربران سمعک های پشت گوشی کودکان هستند.

علت ایجاد فیدبک در سمعک پشت گوشی ریک چیست؟

در سمعک پشت گوشی ریک بدلیل قرارگیری رسیور سمعک در درون مجرای گوش و نزدیک بودن آن به پردۀ گوش، امکان ایجاد فیدبک وجود دارد که البته میزان این فیدبک را می توان با تنظیم صحیح سمعک تا حدی کاهش داد.

باتری مورد استفاده در سمعک های پشت گوشی چیست؟

باتری مورد استفاده در سمعک های پشت گوشی با توجه به سایز سمعک ممکن است متفاوت باشد اما بطور کلی باتری سایز ۱۰, ۱۳ و ۳۱۲ میتواند در سمعک های پشت گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

خرید سمعک با قیمت مناسب اگر قصد خرید سمعک با قیمت مناسب را دارید و میخواهید با بودجه مورد نظر ...

21 اکتبر 2023
کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

مقدماتی در ارتباط با کاشت حلزون شنوایی افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند و به وسیله سمعک نیز ...

20 ژوئن 2023
انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

سردرد خود را شناسایی کنید بدانید از کدام نوع است و چه راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد. سردرد ...

17 ژوئن 2023
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
71 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
LiadaTott
1 ماه قبل

BUT it took 30 60 minutes to really work and that was the one that made her like a cheech and chong character all dazed out and not able to function buy fincar 5mg cheap

Web-admint
1 ماه قبل

Al great deal for a web developer. Details: https://zetds.seychellesyoga.com/var_montero

Gloriat
1 ماه قبل

Shall we exchange links? My website https://zetds.seychellesyoga.com/jml

Leonat
1 ماه قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Charlotet
1 ماه قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Normat
30 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Laurat
30 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gabrielt
30 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Wendyt
30 روز قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Lindat
30 روز قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Melissat
29 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwinnettt
29 روز قبل
Ellat
28 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://zetds.seychellesyoga.com/info

Sandrat
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwent
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Priscillat
28 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://zetds.seychellesyoga.com/info

Judyt
28 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://zetds.seychellesyoga.com/info

Tiffanyt
27 روز قبل

You will definitely like it https://zetds.seychellesyoga.com/info

Victoriat
27 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Jocelynt
27 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Peggyt
27 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Lydiat
26 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Stellat
26 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Sandyt
26 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Selenat
26 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Estert
25 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
25 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://ztd.bardou.online/adm

Juliat
25 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://ztd.bardou.online/adm

Charlotet
25 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Maryt
24 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Averyt
24 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Mollyt
24 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Juliett
24 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Joycet
23 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Scarlett
23 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Emilyt
23 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
23 روز قبل

Content for your website http://myngirls.online/

Mariant
23 روز قبل

Web Development Wizards http://myngirls.online/

Adelaidat
22 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://myngirls.online/

Jennyt
22 روز قبل

Your site’s position in the search results http://myngirls.online/

Rutht
21 روز قبل

Free analysis of your website http://myngirls.online/

Dianat
21 روز قبل

SEO Optimizers Team http://myngirls.online/

Margarett
20 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation http://myngirls.online/

Edisont
20 روز قبل

Content for your website http://fertus.shop/info/

Mariant
20 روز قبل

Web Development Wizards http://fertus.shop/info/

Adelaidat
19 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://fertus.shop/info/

Jennyt
19 روز قبل

Your site’s position in the search results http://fertus.shop/info/

Rutht
19 روز قبل

Free analysis of your website http://fertus.shop/info/