سمعک داخل گوشی،مزایا، نحوه تنظیم و انواع آن

سمعک داخل گوشی،مزایا، نحوه تنظیم و انواع آن

21 نوامبر 2020

سمعک داخل گوشی نوعی از سمعک است در عمق کانال گوش قرار می‌گیرد، برای آگاهی از مزایا، نحوه ی تنظیم انواع آن، سفارش و خرید این نوع سمعک با سمعک ملاصدرا در ارتباط باشید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از افرادی که توصیه به استفاده از سمعک می شوند، هنگام خرید آن با سوالات بسیار زیادی مواجه می شوند. بسیاری از آنها سمعک ها را نمی شناسند، با کاربری آنها آشنایی ندارند و نمی‌دانند که هر سمعک چه ویژگی هایی دارد. آنها نمی دانند که برای نوع مشکلات سیستم شنوایی آنها چه سمعکی مناسب است.

  • خرید این مدل سمعک برای آنها مناسب است یا سمعک پشت گوشی؟
  • خرید این  مدل سمعک چه مزایایی دارد؟
  • قیمت این نوع و  انواع دیگر چقدر است؟
  • بهترین سمعک این دسته کدام است؟
  • خرید از کجا باید انجام شود؟

در این میان، بسیاری از کاربران به دلایلی از جمله ظاهر بهتر  این مدل سمعک ها نسبت به سمعک پشت گوشی، سمعک داخل گوشی را انتخاب می‌کنند اما با وجود این نیز، از بسیاری از ویژگی های آن بی خبرند و ممکن است آگاهی زیادی درباره این نوع سمعک نداشته باشند.

ما امروز در این مقاله به بررسی سمعک داخل گوشی، انواع مختلف آن، قیمت و ویژگی های این سمعک می پردازیم تا کاربران با مطالعۀ آن بتوانند خرید آگاهانه تر و هوشمندانه تری داشته باشند.

سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی

مزایا و معایب سمعک داخل گوشی

بسیاری از افرادی که برای اولین بار از سمعک استفاده می کنند با چالشی روبرو هستند که در آن نمی خواهند سمعک شان به هیچ وجه توسط دیگران دیده شود.

در این باره، خرید سمعک داخل گوشی یک گام جلوتر از سمعک پشت گوشی بوده و استفاده از این نوع سمعک ها در افرادی که به شکل ظاهری سمعک اهمیت می دهند، بیشتر است و این مورد، از مزایای مهم سمعک داخل گوشی است.

از دیگر مزایای خرید سمعک داخل گوشی این است که این سمعک ها به دلیل آنکه میکروفون سمعک شان بر خلاف سمعک های پشت گوشی در معرض باد قرار نمیگیرد، احتمال ایجاد نویز در آنها کمتر است.

البته قرارگیری میکروفون در داخل گوش مزایای دیگری نیز دارد و آن هم این است که کاربران این نوع سمعک ها راحت تر می توانند از تلفن استفاده کنند و همچنین جهت یابی صدا نیز در سمعک هایی که میکروفون شان داخل گوش است، راحت تر صورت می‌گیرد.

همچنین، سمعک های داخل گوشی تنوع بسیار بالایی داشته و طیف وسیعی از کم شنوایی ها را پوشش می دهند و اکثر کاربران سمعک با هر ویژگی و شکل کم شنوایی می توانند از آنها استفاده کنند.

خرید سمعک داخل گوشی معایبی نیز دارد. از جمله آنکه بعلت قرار گیری میکروفون و رسیور سمعک در داخل گوش، امکان خرابی این دو قطعه از سمعک به دلیل جرم گوش زیاد است

همچنین افرادی که دچار ترشح های دائمی گوش و نیز تعرق زیاد هستند، بهتر است از دیگر مدل های سمعک استفاده کنند.

محدودیت دیگر سمعک داخل گوشی این است که این مدل از سمعک ها به دلیل اندازه ی کوچک، نمی‌توانند تمام تکنولوژی های موجود در دیگر سمعک ها را در خود جای دهند و برای خرید سمعک داخل گوشی باید از یکسری از تکنولوژی های قابل ایجاد در سمعک، چشم پوشی کرد.

این نکته را باید مدنظر قرار داد که با کوچک شدن اندازه ی سمعک، اندازه باتری آن نیز کوچک شده و باتری های کوچک ظرفیت کمتری داشته و در مدت زمان کمتری باید تعویض شوند.

نکته دیگر آن است که در سمعک داخل گوشی، به دلیل نزدیک بودن رسیور و میکروفون به یکدیگر و نیز نزدیک بودن این دو به پردۀ گوش، امکان رخ دادن فیدبک بیشتر از دیگر مدل های سمعک است.

همچنین، این سمعک ها دارای اندازۀ کوچکی بوده و نحوه تنظیم و قراردادن شان درون گوش مقداری مشکل است و به همین علت در افراد سالمند و یا افرادی که دچار ضعف حرکتی هستند، استفاده از سمعک داخل گوشی ممکن است کمی سخت بنظر برسد.

نکته آخر درباره معایب  این سمعک ها این است این سمعک ها کاملأ منطبق با سایز گوش کاربر قالب گیری و طراحی می شوند و ممکن است هرچند سال یکبار قالب گوش کاربر تغییر کرده و نیاز به خرید سمعک داخل گوشی جدید صورت پذیرد.

سمعک داخل گوشی

انواع

سمعک نامرئی داخل گوشی

همانطور که از نام سمعک نامرئی مشخص است (Invisible in canal)، کاملأ در درون مجرای گوش قرار گرفته و تقریبا می‌توان گفت که از هیچ نمایی قابل مشاهده برای افراد نیستند.

انواع سمعک های IIC یا سمعک داخل گوشی نامرئی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده افرادی است که سالها پیش تنها به دلیل ظاهر بزرگ و نمای سمعک ها از آنها استفاده نمی کردند.

سمعک کاملا داخل گوشی (CIC)

این دسته از سمعک مناسب افرادی است که به هیچ وجه تمایلی به دیده شدن سمعک شان ندارند چرا که این مدل کاملأ در داخل مجرای گوش قرار میگیرد.

سمعک CIC به دلیل نحوۀ قرار دادن سخت آن در داخل مجرا، برای سالمندان و افراد ناتوان مناسب نیست.

  • سمعک CIC power: این مدل از سمعک داخل گوشی همان سمعک های CIC اما با رسیور قدرتمندتر هستند.
  • سمعک Micro CIC: نسل جدیدی از سمعک های CIC بوده که تفاوتش با مدل قبلی در این است که اندازه کوچکتری دارد و حجم کمتری از مجرا را اشغال می کند.
  • سمعک Mini canal: این مدل از سمعک داخل گوشی همانند مدل ITC بوده و تنها تفاوت آن این است که اندازه کوچکتری داشته و حجم کمتری از مجرا را اشغال میکند.

سمعک درون مجرا (ITC)

این گروه معمولا در بیمارانی مورد استفاده قرار میگیرد که دارای مجرای گوش بزرگ هستند.

این سمعک ها فقط مجرای داخل گوش را پر کرده و تنها از نمای کنار فرد قابل تشخیص هستند و برای افرادی که دارای کم شنوایی های شدید بوده اما تمایلی به دیده شدن سمعک شان ندارند، گزینه مناسبی به شمار می آیند.

سمعک داخل گوشی (ITE)

به این مدل از سمعک، سمعک Full Shell Concha نیز گفته میشود. این سمعک ها دارای ۲ بخش اصلی بوده که یک بخش در قسمت صدفۀ گوش و بخش دیگر سمعک داخل مجرای گوش قرار میگیرد.

سمعک half shell concha یا نیم صدفه

این مدل از سمعک داخل گوشی همانند مدل ITE از ۲ بخش صدفه و داخل مجرا تشکیل شده اما تفاوت آن این است که در این سمعک، فاقد بهش فوقانی صدفۀ گوش است و در واقع فقط بخش تحتانی صدفه و داخل مجرای گوش را پوشش می دهد.

قوی ترین سمعک داخل گوشی چیست؟

شاید بتوان گفت که پرسیدن این سوال بطور کلی درست نیست و بهتر این است که فرد سوال کند قوی ترین و بهترین سمعک داخل گوشی برای من کدام است چرا که کم شنوایی در افراد شبیه به اثر انگشت آنان متفاوت بوده

هر فرد ممکن است مشکلات متفاوتی در سیستم شنوایی خود داشته باشد که برای حل آن مشکل نیازمند استفاده از سمعکی خاص وجود داشته باشد.

همچنین، انتخاب و خرید سمعک توسط افراد به عوامل مختلفی از جمله مشخصات فردی، انتظارات فرد از سمعک، محیط کار و زندگی و همچنین وضعیت اقتصادی فرد بستگی دارد

نمیتوان بطور کلی اعلام کرد که بهترین نوع سمعک برای همه افراد فلان سمعک است چرا که اگر اینگونه بود پس اینهمه تنوع و تکنولوژی در ساخت سمعک ها چه معنایی داشت؟

در این صورت میشد تمام شرکت ها یک نوع سمعک را تولید کنند و آن را به فروش برسانند اما امروزه می دانیم که سمعک ها ویژگی های متفاوتی با یکدیگر داشته و ممکن است سمعکی که برای یک کاربر بهترین سمعک این نوع است،

برای کاربر دیگر هیچ سودی نداشته باشد. پس اگر افراد به دنبال خرید بهترین  این مدل سمعک ها هستند، ابتدا باید به کلینیک های معتبر شنوایی شناسی مراجعه کرده و پس از اطلاع از وضعیت سیستم شنوایی خود و نیز دریافت مشاوره، اقدام به خرید سمعک داشته باشند.

نحوه تنظیم سمعک داخل گوشی

تمامی گروه های سمعک بجز سمعک های هوشمند، در ابتدای خرید توسط کاربر باید توسط شنوایی شناس تنظیم شوند. تنظیم اولیه سمعک حتما باید توسط شنوایی شناس انجام گیرد

اما بعد از مدتی خود بیمار ممکن است تا حدودی با این کار آشنایی پیدا کرده و بتواند یکسری از برنامه های سمعک را دستکاری و تنظیم کند.

تنظیم سمعک از ۳ روش قابل اجراست که این ۳ روش شامل تنظیم سمعک با دکمه های روی آن، تنظیم از طریق ریموت کنترل های همراه با هر سمعک و تنظیم از طریق اپلیکیشن های مخصوص هر سمعک که بر روی موبایل قابل نصب هستند، می شود.

تنظیم سمعک شامل مواردی از جمله تنظیم سمعک در مکان های شلوغ، تنظیم برای استفاده از تلفن، کم و زیاد کردن صدا، افزایش وضوح موسیقی و غیره می باشد.

محل قرار گیری سمعک داخل گوش

سمعک های داخل گوشی بر اساس شکل متفاوت شان در قسمت های مختلفی از گوش قرار می گیرند. مثلا سمعک های Full Shell Concha تمام بخش صدفه ی گوش و بخش کوچکی از مجرای گوش را می پوشانند و در این محل ها قرار میگیرند.

  • سمعک های Half Shell Concha نیمی از صدفه (بخش تحتانی آن) و قسمتی از مجرا را می پوشانند.
  • سمعک های ITC و Mini Canal کاملا داخل مجرای گوش قرار گرفته و فقط از نمای کناری گوش مشخص هستند.
  • سمعک های CIC کاملا داخل مجرای گوش و در بخش درونی تر نسبت به سمعک های ITC قرار می گیرند.
  • سمعک های IIC یا همان سمعک های نامرئی نیز همانطور که از نام شان پیداست، در داخلی ترین بخش مجرای گوش قرار گرفته و تقریبا از هیچ نمایی قابل دید نیستند.

این نکته را باید یادآور شد که آن دسته از سمعک هایی که داخل مجرای گوش قرار میگیرند، در بخش انتهایی خود دارای یک نخ نامرئی هستند که با کشیدن آن به سمت بیرون، سمعک به خارج از گوش هدایت می شود.

سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی

حدود قیمت

همانطور که در گذشته اشاره کردیم، عوامل زیادی می تواند بر قیمت سمعک ها تاثیر گذار باشد. عواملی همچون نوع سمعک، کمپانی سازنده، قدرت سمعک، تکنولوژی بکار در آن و همچنین مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش آن.

پس در واقع شکل ظاهری سمعک نمی تواند به میزان زیادی در قیمت آن تاثیر گذار باشد و هر سمعک با توجه به امکانات و تکنولوژی هایش قیمت گذاری می شود.

در واقع اگر یک سمعک پشت گوشی و یک سمعک داخل گوشی دارای تکنولوژی و برند یکسانی باشند، تفاوتی در قیمت آنها وجود ندارد اما بطور کلی می توان گفت که قیمت  این مدل سمعک در رده استاندارد از ۳ میلیون تومان به بالا و قیمت در ردۀ پیشرفته از ۵ میلیون تومان به بالا ارزش گذاری می شود.


برای سفارش و خرید انواع سمعک با شماره‌های زیر در ارتباط باشید:

۰۲۱-۸۸۰۵۳۷۸۳
۰۲۱-۸۸۰۵۳۷۸۴


مزایای خرید از کلینیک ملاصدرا

فروش و تجویز سمعک داخل گوشی کاری کاملأ تخصصی بوده و نیازمند مراجعه به کلینیک های معتبر شنوایی شناسی است.

کارشناسان مجرب در کلینیک ملاصدرا همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان جهت خرید و دریافت انواع سمعک داخل گوشی هستند.

همچنین ارائه باتری رایگان تا یکسال، مهلت تست سمعک و ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله دیگر مزایای خرید سمعک داخل گوشی از کلینیک ملاصدرا می باشد.

سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی

سوالات متداول

چرا سمعک داخل گوشی برای کودکان کمتر تجویز می شود؟

تجویز این نوع سمعک ها برای کودکان به چند دلیل کمتر صورت می‌گیرد. اول آنکه اندازه گوش کودکان کوچک بوده و امکان قرار دادن سمعک، داخل گوش مشکل است و فیکس نشدن سمعک در جای درست ممکن است به سقوط و خرابی یا گم شدن سمعک منجر شود.

دومین دلیل هم آن است که سمعک های داخل گوشی منطبق بر شکل صدفه و مجرای گوش قالب گیری و ساخته می شوند. در کودکان چون سن رشد به پایان نرسیده ممکن است قالب گوش هر یکسال یکبار تغییر کرده و این تغییر باید به ساخت و خرید سمعکی جدید بی انجامد که این کار صرفه اقتصادی ندارد.

سمعک داخل گوشی بهتر است یا پشت گوشی؟

هر کدام از مدل های سمعک یکسری مزایا و معایب خاص خود را دارند که هنگام خرید سمعک باید به آنها توجه کرد. در واقع چیزی تحت عنوان بهترین سمعک یا قوی ترین سمعک وجود ندارد بلکه هر فرد ابتدا باید به ویژگی های سیستم شنوایی خود توجه کرده و بعد با توجه به نیاز سیستم، سمعک مناسب خود را انتخاب کند و سمعکی که با بررسی و مشاوره مناسب انتخاب شود قطعا بهترین خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

خرید سمعک با قیمت مناسب اگر قصد خرید سمعک با قیمت مناسب را دارید و میخواهید با بودجه مورد نظر ...

21 اکتبر 2023
کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

مقدماتی در ارتباط با کاشت حلزون شنوایی افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند و به وسیله سمعک نیز ...

20 ژوئن 2023
انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

سردرد خود را شناسایی کنید بدانید از کدام نوع است و چه راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد. سردرد ...

17 ژوئن 2023
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
71 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
LiadaTott
1 ماه قبل

BUT it took 30 60 minutes to really work and that was the one that made her like a cheech and chong character all dazed out and not able to function buy fincar 5mg cheap

Web-admint
1 ماه قبل

Al great deal for a web developer. Details: https://zetds.seychellesyoga.com/var_montero

Gloriat
1 ماه قبل

Shall we exchange links? My website https://zetds.seychellesyoga.com/jml

Leonat
1 ماه قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Charlotet
1 ماه قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Normat
30 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Laurat
30 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gabrielt
30 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Wendyt
30 روز قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Lindat
30 روز قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Melissat
29 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwinnettt
29 روز قبل
Ellat
28 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://zetds.seychellesyoga.com/info

Sandrat
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwent
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Priscillat
28 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://zetds.seychellesyoga.com/info

Judyt
28 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://zetds.seychellesyoga.com/info

Tiffanyt
27 روز قبل

You will definitely like it https://zetds.seychellesyoga.com/info

Victoriat
27 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Jocelynt
27 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Peggyt
27 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Lydiat
26 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Stellat
26 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Sandyt
26 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Selenat
26 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Estert
25 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
25 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://ztd.bardou.online/adm

Juliat
25 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://ztd.bardou.online/adm

Charlotet
25 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Maryt
24 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Averyt
24 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Mollyt
24 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Juliett
24 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Joycet
23 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Scarlett
23 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Emilyt
23 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
23 روز قبل

Content for your website http://myngirls.online/

Mariant
23 روز قبل

Web Development Wizards http://myngirls.online/

Adelaidat
22 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://myngirls.online/

Jennyt
22 روز قبل

Your site’s position in the search results http://myngirls.online/

Rutht
21 روز قبل

Free analysis of your website http://myngirls.online/

Dianat
21 روز قبل

SEO Optimizers Team http://myngirls.online/

Margarett
20 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation http://myngirls.online/

Edisont
20 روز قبل

Content for your website http://fertus.shop/info/

Mariant
20 روز قبل

Web Development Wizards http://fertus.shop/info/

Adelaidat
19 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://fertus.shop/info/

Jennyt
19 روز قبل

Your site’s position in the search results http://fertus.shop/info/

Rutht
19 روز قبل

Free analysis of your website http://fertus.shop/info/