آلرژی و کم شنوایی ؛ بله، آلرژی هم می تواند باعث ایجاد کم شنوایی شود.

آلرژی و کم شنوایی ؛ بله، آلرژی هم می تواند باعث ایجاد کم شنوایی شود.

6 آوریل 2020

در فصل بهار آلرژی می تواند چیزی بیش از عطسه و آبریزش بینی به همراه آورد. ترشح مایعات در گوش شما می تواند منجر به درد گوش و کم شنوایی شود. اگر چنین حسی را تجربه کرده باشید، با من هم نظر خواهید بود که این اتفاق بسیار اعصاب خردکن و اذیت کننده است. باید بدانید که آلرژی فصلی می تواند باعث بروز درجات خفیفی از کم شنوایی موقت شود. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تفاوت کم شنوایی موقت حاصل از آلرژی را با کم شنوایی دائمی تشخیص دهید.

گرده افشانی در فصل بهار امری استرس زا به خصوص برای کسانی است که مبتلا به کم شنوایی هستند. برای کسانی که در حال حاضر مبتلا به کم شنوایی هستند، احتقان می تواند کم شنوایی را تشدید کرده و گذراندن روزهای بهاری را دشوارتر کند. کم شنوایی ناشی از آلرژی می تواند منجر به سرگیجه، سردرد و وزوز گوش شود.

اگر مبتلا به کم شنوایی هستید و از سمعک استفاده می کنید، آلرژی می تواند باعث وخیم تر شدن وضعیت برای شما شود؛ زیرا مایع درون گوش، استفاده از سمعک را دردناک و دشوار خواهد کرد. من در این مقاله سعی کرده ام همه جنبه های کم شنوایی حاصل از آلرژی فصلی را بررسی کنم و راه حلی جهت حل مشکلات اشاره شده به شما ارائه دهم.

آیا آلرژی فصلی می تواند منجر به کم شنوایی شود؟

آلرژی فصلی علاوه بر عطسه، خارش و آبریزش بینی علائم دیگری نیز دارد. مثل کم شنوایی موقتی.

آیا آلرژی می تواند باعث بروز کاهش شنوایی و وزوز گوش شود؟

همانطور که می دانید آلرژی به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به آلرژن ها با آزاد کردن آنتی بادی ها و هیستامین ایجاد می شود. این واکنش منجر به علائم معمول آلرژی یعنی احتقان، عطسه و آبریزش بینی می شود. با این وجود، آیا می دانستید که آلرژی می تواند باعث ایجاد اختلالات شنوایی و حتی کم شنوایی موقت شود؟

اگر تا به حال تجربه عفونت گوش را داشته باشید، احتمالاً با مفهوم کم شنوایی انتقالی آشنا هستید. کم شنوایی انتقالی وقتی اتفاق می افتد که چیزی مسیر انتقال صدا به گوش داخلی شما را مسدود کند. این مانع باعث جلوگیری از تبدیل لرزش مولکول های هوا به انرژی صوتی می شود و کم شنوایی انتقالی ایجاد می کند.

نگران نباشید؛ در اکثر موارد، کم شنوایی مربوط به آلرژی نسبتاً سریع از بین می روند. قطره های گوش و داروهای ضد حساسیت در این زمینه به شما کمک خواهند کرد و بعید است شرایط جدی تر شود.

برای کسانی که در حال حاضر از کم شنوایی حسی-عصبی رنج می برند، چنین اتفاقی می تواند یک مشکل جدی باشد. کم شنوایی انتقالی اگر با کم شنوایی حسی-عصبی موجود همراه شود، می تواند باعث از بین رفتن کامل شنوایی شود. اگر هم این چنین نشود، در بهترین حالت می تواند منجر به بروز مشکلات جدی در شنوایی شود. بنابراین قبل از هر چیزی باید تعیین کنید که آیا مشکل ناشی از آلرژی است یا علائم مشکلی بزرگتر.

تفاوت بین کم شنوایی ناشی از آلرژی و کم شنوایی دائمی

همانطور که بالاتر خدمتتان عرض کردم، کم شنوایی حاصل از آلرژی معمولاً بعد از اتمام فصل آلرژی از بین می رود و شنوایی به حد نرمال برمی گردد؛ بنابراین اگر بعد از اتمام فصل آلرژی، کم شنوایی از بین نرفته باشد، ممکن است مشکل جدی تری وجود داشته باشد.

تنها شخصی که به طور قطع می تواند تفاوت بین کم شنوایی موقت حاصل از آلرژی و کم شنوایی دائمی را تعیین کند، یک شنوایی شناس (ادیولوژیست) است. با این حال خوب است بدانید که کم شنوایی مربوط به آلرژی معمولاً با سرگیجه، از دست دادن شنوایی تنها در یک گوش و احتقان یا گوش درد همراه است. اما اگر کم شنوایی شما برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، باید در مورد این موضوع به پزشک متخصص یا شنوایی شناس مراجعه کنید.

تست شنوایی

تست شنوایی یک آزمون جامع است که می تواند شرایط شنوایی شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد.

بسیاری از افراد پس از مراجعه به شنوایی شناس با شکایت کم شنوایی ناشی از آلرژی، متوجه ابتلا خود به کم شنوایی دائمی می شوند. چیزی که من معمولاً به این مراجعین می گویم این است که “آلرژی باعث ایجاد کم شنوایی برای شما نشده است- بلکه، شما مبتلا به کم شنوایی بوده اید و آلرژی تنها مسئله را تشدید کرده است.”

اگر بعد از اتمام فصل گرده ها هنوز هم احساس می کنید کم می شنوید، باید حتما یک تست شنوایی انجام دهید. امیدوارم شما از نتایج تست شنوایی خود غافلگیر نشوید.

در بیشتر موارد، کم شنوایی دائمی در اثر آسیب رسیدن به حلزون شنوایی ایجاد می شود. این نوع کم شنوایی بر فرکانس های خاصی از صدا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، کسی که مبتلا به کم شنوایی حسی-عصبی است، برای شنیدن صدای خانم ها یا شنیدن حروفی مانند “سین”، “شین”، “ف” و حروفی از این قبیل در گفتار معمولاً با مشکل بیشتری مواجه خواهد بود. در حالیکه، افت شنوایی انتقالی هنگام ایجاد یک انسداد در گوش خارجی یا میانی رخ می دهد. بنابراین معمولاً تنها منجر به کاهش بلندی صدا شود یا نهایتاً در موارد خاص وزوز گوش ایجاد می کند اما کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

مواجهه با کم شنوایی موقت

اگر قبلاً هرگز کم شنوایی موقت را تجربه نکرده اید، ممکن است ناراحتی زیادی را تجربه کنید. با این حال، مطمئن باشید، اکثر موارد کم شنوایی مربوط به آلرژی نسبتاً سریع از بین می روند. قطره های گوش و داروهای ضد حساسیت در این زمینه به شما کمک خواهند کرد و بعید است شرایط جدی تر شود.

در کم شنوایی موقت احتمالاً حس خواهید کرد که گوش هایتان کیپ شده اند. اگر وضعیت شما در این حالت به مدت زیادی پایدار باقی ماند یا به بعد از فصل آلرژی نیز امتداد یافت، باید برای معالجه به پزشک متخصص مراجعه کنید. آن ها برای از بین بردن انسداد برایتان دارو تجویز خواهند کرد.

در این مواقع مهم است که از قرار دادن اشیای اضافی در گوش خود اجتناب کنید. این اشیا شامل پنبه، گوش پاک کن، عایق صوتی و سایر اشیاء خارجی است. زیرا این اشیا می توانند انسداد را بدتر کنند و باعث ایجاد درد یا آسیب شوند. اگر از سمعک استفاده می کنید، سعی کنید در این مدت از آنها کمتر و تنها در مواقع لزوم استفاده کنید و برای مقابله با این وضعیت، صدای سمعک را زیاد نکنید، زیرا این وضعیت یک وضعیت موقت است و با از بین رفتن انسداد، صدای زیاد می تواند بیشتر به گوش شما آسیب برساند.

کنار آمدن با آلرژی به عنوان یک کاربر سمعک

همانطور که گفته شد، کم شنوایی موقت می تواند در عملکرد سمعک شما اختلال ایجاد کند. بنابراین در فصول حساسیت شما باید از استفاده طولانی مدت از سمعک، اجتناب کنید، زیرا در این مواقع سمعک می تواند وضعیت هرگونه انسدادی را که در گوش شما ایجاد شده، بدتر کند.

آلرژی فصلی و کم شنوایی

اگر کاربر سمعک هستید و آلرژی فصلی شما را آزار می دهد، مرتب باید سمعک خود را تمیز کنید.

همچنین باید سمعک های خود را در این مدت مدام بررسی کنید. در اینکه شما باید سمعک های خود را مانند هر وسیله شخصی دیگری به طور مداوم تمیز کنید، شکی نیست اما باید در طی فصل حساسیت روال تمیز کردن خود را دو برابر کنید. در غیر این صورت، سمعک های شما ممکن است در اثر وجود ترشحات اضافی در مجرای گوش آسیب ببینند.

تست شنوایی جامع

درست است که من تمام مدت در این مقاله سعی داشتم به شما درباره اینکه کم شنوایی حاصل از آلرژی موقتی است و بعد از اتمام فصل آلرژی از بین می رود، توضیح بدهم؛ اما با این حال، شنوایی حسی است دارای سیستم آناتومیکی بسیار ظریف و ممکن است یک عامل مخرب بتواند تغییرات زیادی در آن ایجاد کند، بنابراین همیشه به کیفیت شنوایی خود توجه کنید و اگر چیزی شروع به تغییر کرد، یا برای شنیدن صداهای خاصی نیاز به تلاش کردن داشتید، بلافاصله به یک شنوایی شناس (ادیولوژیست) مراجعه کنید و یک تست شنوایی جامع انجام دهید.

مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل ملاصدرا یکی از جامع ترین مراکز انجام تست شنوایی است که با پیشرفته ترین تجهیزات و کادری کاربلد به شما در زمینه انجام تست شنوایی و بررسی نتایج آن کمک خواهند کرد. جهت برقراری ارتباط با کلینیک ارزیابی شنوایی و تعادل ملاصدرا با شماره تلفن های ۴−۸۸۰۵۳۷۸۳ تماس حاصل فرمایید.

به اشتراک بگذارید

دسترسی به سایر پست ها

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

قیمت سمعک | راهنمای خرید سمعک

خرید سمعک با قیمت مناسب اگر قصد خرید سمعک با قیمت مناسب را دارید و میخواهید با بودجه مورد نظر ...

21 اکتبر 2023
کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

کاشت حلزون شنوایی چه تاثیری دارد؟

مقدماتی در ارتباط با کاشت حلزون شنوایی افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند و به وسیله سمعک نیز ...

20 ژوئن 2023
انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

انواع سردرد و ۵ راهکار اساسی برای درمان آن

سردرد خود را شناسایی کنید بدانید از کدام نوع است و چه راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد. سردرد ...

17 ژوئن 2023
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
71 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
LiadaTott
1 ماه قبل

BUT it took 30 60 minutes to really work and that was the one that made her like a cheech and chong character all dazed out and not able to function buy fincar 5mg cheap

Web-admint
1 ماه قبل

Al great deal for a web developer. Details: https://zetds.seychellesyoga.com/var_montero

Gloriat
1 ماه قبل

Shall we exchange links? My website https://zetds.seychellesyoga.com/jml

Leonat
1 ماه قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Charlotet
1 ماه قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Normat
30 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Laurat
30 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gabrielt
30 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Wendyt
30 روز قبل

Content for your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Lindat
30 روز قبل

Web Development Wizards https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Camillat
29 روز قبل

Your site’s position in the search results https://zetds.seychellesyoga.com/info

Melissat
29 روز قبل

Free analysis of your website https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwinnettt
29 روز قبل
Ellat
28 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://zetds.seychellesyoga.com/info

Sandrat
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Gwent
28 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://zetds.seychellesyoga.com/info

Priscillat
28 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://zetds.seychellesyoga.com/info

Judyt
28 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://zetds.seychellesyoga.com/info

Tiffanyt
27 روز قبل

You will definitely like it https://zetds.seychellesyoga.com/info

Victoriat
27 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Jocelynt
27 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Peggyt
27 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Lydiat
26 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Stellat
26 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Sandyt
26 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Selenat
26 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Estert
25 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
25 روز قبل

I really liked your site. Do you mind https://ztd.bardou.online/adm

Juliat
25 روز قبل

Here’s what I can offer for the near future https://ztd.bardou.online/adm

Charlotet
25 روز قبل

Content for your website https://ztd.bardou.online/adm

Maryt
24 روز قبل

Web Development Wizards https://ztd.bardou.online/adm

Averyt
24 روز قبل

Can provide a link mass to your website https://ztd.bardou.online/adm

Mollyt
24 روز قبل

Your site’s position in the search results https://ztd.bardou.online/adm

Juliett
24 روز قبل

Free analysis of your website https://ztd.bardou.online/adm

Joycet
23 روز قبل

SEO Optimizers Team https://ztd.bardou.online/adm

Scarlett
23 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

Emilyt
23 روز قبل

Cool website. There is a suggestion https://ztd.bardou.online/adm

Edisont
23 روز قبل

Content for your website http://myngirls.online/

Mariant
23 روز قبل

Web Development Wizards http://myngirls.online/

Adelaidat
22 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://myngirls.online/

Jennyt
22 روز قبل

Your site’s position in the search results http://myngirls.online/

Rutht
21 روز قبل

Free analysis of your website http://myngirls.online/

Dianat
21 روز قبل

SEO Optimizers Team http://myngirls.online/

Margarett
20 روز قبل

I offer mutually beneficial cooperation http://myngirls.online/

Edisont
20 روز قبل

Content for your website http://fertus.shop/info/

Mariant
20 روز قبل

Web Development Wizards http://fertus.shop/info/

Adelaidat
19 روز قبل

Can provide a link mass to your website http://fertus.shop/info/

Jennyt
19 روز قبل

Your site’s position in the search results http://fertus.shop/info/

Rutht
19 روز قبل

Free analysis of your website http://fertus.shop/info/